poniedziałek, 23 maja 2011

5) "Błękitnokrwiści"

TYTUŁ: "Błękitnokrwiści"
AUTOR: Melissa de la Cruz
WYDAWNICTWO: Jaguar
ILOŚĆ STRON: 318
CZAS CZYTANIA: 1-2 dni

MOJA RECENZJA: Ogólnie książka wszystkim się podoba. I nie mam się co sprzeczać. Książka jest na prawdę wciągająca i interesująca. Większości osób nie podoba się to, że autorka podaje wiele marek ubrań itp. Ja jednak muszę powiedzieć, że mi to za bardzo nie przeszkadzało. Wydaje mi się, że w książce ważniejsza jest fabuła, a nie język jakim została napisana. No, bo jakby język książki byłby świetny, przemyślany, a fabuła nudna i niedynamiczna to co to by była za książka? Chociaż oczywiście lepiej gdyby fabuła była tak samo świetna jak język.

Autorka miała świetny pomysł na książkę i go w stu procentach wykorzystała. Błekitnokrwiści-nieśmiertelni, to ciekawy postacie, których nie znajdziemy w innych książkach. Akcja książki jest szybka. W niektórych momentach myślałam, że to ta osoba (nie będę zdradzać szczegółów), a w drugim, że nie. Jeszcze jednym plusem tej książki jest to, że autorka na początku wszystko wyjaśniła. Jak ta osoba wygląda, jaką miała przeszłość, czym się zajmuje itp.

W sumie książka przedstawia bardzo dobrze wykreowany świat błękitnokrwistych. Cieszę się, że nie jest to jedna z pustych powieści typu "Zmierzch".

OPIS KSIĄŻKI: Schuyler Van Alen nie sądziła, że jest kimś więcej niż tylko normalną nastolatką. Bardziej normalną niż jej koleżanki. W doborowym towarzystwie dziewcząt z elitarnej prywatnej szkoły, Schuyler wyglądała jak brzydkie kaczątko, ale nie przeszkadzało jej to… Do dnia, w którym skończyła piętnaście lat. Żyły na przedramionach dziewczyny nabrzmiały, tworząc przerażającą mozaikę błękitów i fioletu. Pojawił się głód – potworne łaknienie, którego nie mógł zaspokoić ludzki posiłek. Schuyler zaczęła się zmieniać – w kogo? Wszystko splata się w czasie z tragiczną śmiercią jednej z uczennic Duchesne. Czy tragedia ma coś wspólnego z Schuyler? I dlaczego Jack Force, najprzystojniejszy i najbardziej pożądany chłopak w szkole nagle zaczął zwracać uwagę na ignorowaną dotąd koleżankę? Schuyler chce poznać sekret Błękitnokrwistych, ale prawda może ją wiele kosztować. Świat wampirów rządzi się własnymi prawami, a ten, kto ich nie przestrzega – ginie.

5/6

9 komentarzy:

  1. Zgadzam się, że fabuła jest fajniejsza, mnie jednak ździebko przeszkadzało, że co linijka była jakaś marka ubrań, której w Polsce nawet nie ma xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy tak wszystkim się podoba to nie wiem xD Czytałam równie tyle negatywnych co pozytywnych opinii, choć ja należę do tych pozytywnych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i podobała mi się. Chociaż zgadzam się ze słowami Kobry

    ''Mnie jednak ździebko przeszkadzało, że co linijka była jakaś marka ubrań, której w Polsce nawet nie ma xD''

    Przyłączam się do tych słów :D

    OdpowiedzUsuń
  4. o.O
    G e n i a l n a
    r e c e n z j a ;D

    nie czytałam jeszcze tego...! u mnie w szkole nie ma takich książek ;/
    ale... może znajdę w publicznej bibliotece pobliskiego miasta ;))

    Pozdrawiam,
    Hermion@

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nie byłam nigdy przekonania do tej książki ale po Twojej recenzji chętnie po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam na "Miasto upadłych aniołów" ;)

    [amica-libri]

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ulubiona seria.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie - najgorsza książka jaką czytałam. Nie miałam już do niej cierpliwości, a wymieniane co chwilę marki jeszcze bardziej mnie denerwowały ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo o tym słyszałam, ale nie ma u mnie w bibliotece :-( Bardzo chcę to przeczytać.

    OdpowiedzUsuń