poniedziałek, 16 maja 2011

2) "Klątwa tytana"

TYTUŁ: "Klątwa tytana"
AUTOR: Rick Riordan
WYDAWNICTWO: Galeria książki
ILOŚĆ STRON: 307
CZAS CZYTANIA: 1-2 dni

MOJA RECENZJA: Świetna książka! Najbardziej spodobało mi się to, że autor jako bohaterów użył bogów i herosów. Jest to książka przygodowa, fantastyczna, ale także częściowo historyczna. Można się z niej wiele dowiedzieć bogach. Zaskakujące jest również to, że bogowie opisani w książce są tymi starożytnymi bogami. Polecam książkę jako ciekawą powieść przygodową z krótką lekcją historii.

OPIS KSIĄŻKI: Kiedy Percy Jackson dostaje od swojego najlepszego kumpla Grovera pilną wiadomość z prośbą o pomoc, natychmiast przygotowuje się do walki. Przyjaciele ruszają na ratunek i odkrywają, że Grover spotkał kogoś wyjątkowego: dwoje potężnych dzieci półkrwi o nieznanym pochodzeniu. Ale to nie wszystko, co ich czeka. Król tytanów, Kronos, uknuł najbardziej podstępny ze swoich planów, a młodzi herosi mają być jego ofiarami.
Nie tylko oni są w niebezpieczeństwie. Przebudził się starożytny potwór – zdolny zniszczyć Olimp, a Artemida, jedyna bogini, która potrafi go wytropić, zaginęła. Percy i przyjaciele wraz z Łowczyniami Artemidy mają tylko tydzień, żeby odnaleźć porwaną boginię i rozwiązać tajemnicę potwora, na którego polowała. A po drodze będą się musieli zmierzyć z najniebezpieczniejszy wyzwaniem: mrożącą krew w żyłach klątwą tytana.


6/6

8 komentarzy:

  1. U mnie w bibliotece jest cała seria :)
    Na półce czeka 1 część i już nie mogę się doczekać kiedy się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo! Muszę znaleźć tą książkę ;D
    recenzja Ś W I E T N A ! ; ))

    Pozdrawiam,
    Hermion@

    OdpowiedzUsuń
  3. Recenzja jest świetna ;))
    Ale książka nie dla mnie ;p
    dodaje do linków ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i bardzo mi się podobała. Autor posiada bardzo barwny humor i bardzo dobrze przelewa go na papier. Poza tym bohaterowie są bardzo "ludzcy" - nawet bogowie posiadają wady. No i niezapomniane przygody powodują, że książkę czyta się szybko i przyjemnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. powieść o bogach z nutą historii bym chętnie przeczytała, choć powieści historycznych nie znoszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chodź nie lubię historii chętnie sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przeczytałam wszystkie części
    ta mi się średnio podobała

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę przeczytać tę książkę. Po Twojej recenzji spodziewam się czegoś zaskakującego, bo nie często temat bogów jako głównych bohaterów pojawia się w jakiejś współczesnej powieści.
    Diana

    OdpowiedzUsuń