niedziela, 19 czerwca 2011

10) "Bitwa w Labiryncie"

TYTUŁ: "Bitwa w Labiryncie"
AUTOR: Rick Riordan
WYDAWNICTWO: Galeria książki
ILOŚĆ STRON: 359
CZAS CZYTANIA: 2-3 dni

MOJA RECENZJA: Seria "Percy Jackson i bogowie olimpijscy" jest już bardzo znana. Niestety ja mogłam przeczytać tylko dwie książki z tej serii: "Klątwa tytana" i "Bitwa a Labiryncie". Na okładce z tyłu pisze: "Zapomnij o Harrym Potterze - poznaj Percego Jacksona, dołącz do legionów fanów". Niektórym na prawdę Percy, ogólnie cała seria podoba się bardziej od Harrego Pottera. Doskonale rozumiem te osoby, jednak ja do tej grupy nie należę. Moim numerem jeden cały czas pozostaje Harry Potter.

Książka "Bitwa w Labirynce" jest świetna. Na początek może trochę o fabule. Początek jest już dla Percego dosyć dramatyczny, ale takie przecież jest w sumie całe życie herosa. Bohater wybiera się na dzień otwarty w nowej szkole. Tam spotyka się ze swoją przyjaciółką - śmiertelniczką i dwie demoniczne cheerleaderki.
Bitwa z tytanami i ich przywódcą Kronosem jest nieuchronna. Obóz herosów jest zagrożony. Wkrótce może stać się miejscem walki. Aby temu zapobiec Percy wraz z przyjaciółmi wyrusza na niebezpieczną wyprawę do Labiryntu. Fabuła - każdy chyba przyzna - jest zachwycająca. Mój opis książki tutaj przedstawiony jest bardzo tajemniczy. Pewnie zadajecie sobie teraz pytania związane z fabułą, akcją książki. Nie pozostaje wam nic innego jak przeczytać tą książkę.

Książka jest napisana w formie pamiętnika głównego bohatera Percego. To oczywiście bardzo ułatwia czytanie. Dzięki temu łatwiej wczuwamy się w historię Percego i jego przyjaciół. Forma pamiętnika ze strony autora nie była złym rozwiązaniam. Poznajemy przemyślenia bohatera na temat osób, miejsc. Dzięki żatrom Percego, prostemu językowi, wspaniałej historii książka jest świetną, lekką lekturką.

Podoba mi się i chwalę tę książkę, a głównie autora za ciekawy, oryginalany pomysł. Nie spotkałam książki z herosami za bohaterów. Świetne użycie historii jako pomysł na książkę. Książka jest taką małą, przyjemną powtórką z mitologii. Wszystkim naprawdę polecam. Nie zawiedziecie się!

OPIS KSIĄŻKI:
Percy Jackson nie spodziewa się niczego dobrego po kursie przygotowawczym, ale kiedy pojawia się jego tajemnicza śmiertelna znajoma prześladowana przez demoniczne cheerleaderki, sytuacja szybko przestaje być zła... Staje się dramatyczna.
Percy nie ma dużo czasu. Zbliża się wojna między bogami a tytanami. Nawet Obóz Herosów nie jest bezpiecznym miejscem, ponieważ armia Kronosa szykuje się do ataku na jego niegdyś nienaruszalne granice. Aby ją powstrzymać, Percy i jego przyjaciele muszą wyruszyć na niebezpieczną wyprawę przez Labirynt - ogromną podziemną krainę, gdzie niespodzianki i zagrożenia czają się na każdym kroku.

6/6

13 komentarzy:

  1. Wprost nie mogę doczekać się, kiedy to przeczytam! W bibliotece zdaje się powinno to być!

    Zapraszam do mnie! ;)

    http://ksiazkowe-szalenstwo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem po trzech pierwszych tomach i strasznie podoba mi się ta seria, choć też nie zastąpi mi Harry'ego Pottera. Muszę przekopać internet by znaleźć ten tom...

    Zapraszam na nn na [amica-libri]

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna chciałabym przeczytać serię Percy Jackson i ma nadzieję, że w końcu mi się to uda. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O.! Tą całą serię chciałabym przeczytać.! Bardzo mnie ciekawi ten Percy Jackson i jeśli w pobliskiej księgarni będzie choćby jedna książka z tej serii to kupię ;D
    Albo wypożyczę... muszę ją znaleźć.!!!

    Pozdrawiam ;*
    I miłym wakacji, bo to pewnie ostatnia notka przed końcem roku szkolnego ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałabym przede wszystkim po to, żeby dowiedzieć się, czy spodobałaby mi się bardziej niż Harry Potter (w co bardzo wątpię!) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze tej serii ale mam na nią ochotę.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  7. Tę serię mam w planach.
    [czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapraszam na notkę specjalną na [amica-libri] ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na [os-meus-libros] nowa recenzja. Serdecznie zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. won z Potterem, dawać Percy'ego! nawet nie wiesz jak lubię mieć inne zdanie niż ty xDD

    no zgadnij kto? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam wszystkie części, ta jest według mnie chyba najlepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cóż dzisiaj mam zamiar się zabrać za pierwszą cześć tej serii. Mam nadzieję, że mi również się spodoba. [librars]

    OdpowiedzUsuń