poniedziałek, 27 czerwca 2011

11) Tunele głębiej

TYTUŁ: Tunele Głębiej
AUTOR: Roderick Gordon & Brian Williams
WYDAWNICTWO: Wilga
ILOŚĆ STRON: 640
CZAS CZYTANIA: 1 tydzień?

MOJA RECENZJA: Po przeczytaniu pierwszej części Tuneli postanowiłam również przeczytać kontynuację powieści. Nie zawiodłam się. Chociaż książka jest dosyć gruba, co czasami czytelników odciąga mogę wszystkim niepewnym osobom powiedzieć, że warto. Pierwsza część podobała mi się, lecz nie powiedziałabym, że książka jest "numerem jeden". Podejrzewałam, że to dopiero taki początek, gdzie autorzy dopiero potem chcą bardziej rozwinąć akcję. I tak też się stało.

Will i Chester odkryli świat znajdujący się pod ziemią. Świat, w którym czeka na nich wiele niebezpieczeństw. Ze strony Styksów, ale i także nieznanego im zupełnie świata. Chłopcy muszą zmierzyć się z niezbadaną dotąd Głębią. Razem z bratem Willa - Calem, a także dwójką napotkanych w Głębi przyjaciół - Elliot i Drake'iem. Chłopcy odkryją spisek wymierzony przez Styksów na Górnoziemców. Co spotka ich w nieznanym świecie? Czy Will odnajdzie swojego ojca? Czy uda im się zaradzić zbliżającej się zagładzie Górnoziemców?

Jestem zachwycona tą książką. Przede wszystkim dziękuję autorom za oryginalność. Cieszę się, że stworzyli oni książkę bez wampirów i innych stworów, na które panuje teraz moda. Pokazali, że powieść bez wampirów itp. może być również ciekawa i bardzo wciągająca. Książka nabiera uroku również dzięki prostemu językowi przystępnemu dla osób w każdym wieku. Żarty Willa i jego przyjaciół, wspaniałe opisy krajobrazu, zwierząt, ludzi Głębi sprawiają, że książkę czyta się z zapartym tchem.

Wydanie książki również pomaga w czytaniu. Okładka jest bardzo ładna (chociaż wydaje mi się, że bardziej podobała mi się okładka pierwszej części). Duża czcionka Ułatwia i umila czytanie. Podoba mi się również podział książki na części.

Książka bardzo mi się podobała. Zachęcam wszystkich do zapoznania się z tą książką -  jest na prawdę wciągająca. Jeżeli tylko będę miała okazję, przeczytam następne części Tuneli z wielką przyjemnością.

OPIS KSIĄŻKI: To kontynuacja mrożących krew w żyłach przygód Willa i Chestera. Chłopcy docierają do Głębi, gdzie czekają ich nowe, dramatyczne wyzwania. Walcząc o przetrwanie w ciemnościach Wielkiej Równiny, odkrywają przerażający spisek Styksów, który jest wymierzony przeciwko światu Górnoziemców.

18 komentarzy:

  1. Byłam w bibliotece i nie znalazłam pierwszej części. :( A mam na tę serię wielką ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w bibliotece są 3 części. Czytałam tylko 1 tom ale myślę ,że w niedalekiej przyszłości przeczytam również kolejne tomy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. WooooW.! Ciekawa recenzja..;)
    I jak zawsze świetna ;D

    Pozdrawiam. !

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytam na pewno:) Za dużo dobrego już o tej serii słyszałam żeby teraz odpuścić.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też, Ejdżito! Jednak zachodząc do biblioteki zawsze o niej zapominam. Chyba sobie zapiszę ;p

    Dzięki za podpowiedź :*

    [w-krainie-andersena]

    OdpowiedzUsuń
  6. Zarówno ta, jak i następna część czekają na przeczytanie na mojej półce. Jakoś ostatnio nie mam ochoty na tego typu książki, trochę mi się przejadły więc póki co muszę od nich odsapnąć, ale ponieważ "Tunele" mam, przeczytam na pewno. Prędzej albo później ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Seria jest bardzo fajna, choć książki grube i trochę się czyta ;) Ale jak się wkręci w akcję to idzie szybko.

    Zapraszam na pływanie z delfinami - NN na [amica-libri] ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem jakoś zrażona do tych książek. Nie wiem czemu. Może czas w końcu się przełamać i jakąś przeczytać?

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i bardzo mi się spodobała owa książka. ;>

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie nowa recenzja, zapraszam:)
    [os-meus-libros]

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedawno czytałam recenzje pierwszej części a ty zachęciłaś mnie jeszcze bardziej. W mojej bibliotece nie ma tej książki ale postaram się zakupić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. w pełni zgadzam się z Twoją opinią. intrygująca, ciekawa i momentami zaskakująca. oby więcej takich książek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam, ale jak dla mnie najgorsza z serii

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie jest tylko trzeci tom, ale po pierwszym ani śladu niestety... Muszę popytać w innych bibliotekach, chociaż wątpię, że będzie...

    OdpowiedzUsuń
  15. Najpierw muszę przeczytać pierwszy tom.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepsza seria książek jaką znam :)
    Rozkręca się dopiero w tej części, jak dołączają inni bohaterowie... :D

    OdpowiedzUsuń
  17. DOstałem pierwszy tom tej książki jakieś ze 4 lata temu, myślałem że będzie nudna. ALE po przeczytaniu kilku rozdziałów zobaczyłem w niej to COŚ, coś co przyciąga uwagę czytelnika i te napięcie, które długo trzyma posiadacza owej książki.
    Zakochałem się w tej książce, uwiodła mnie. Szczerze to seria "Tuneli" jest dla mnie o wiele, wiele lepsza od Harrego Pottera. Tunele stały się moją ulubioną książką, po którą moge sięgać w każdej chwili i czytać ją kilka razy, co już zrobiłem. ( 3 razy przeczytałem 1 tom Tuneli ;]), Drugi tom tuneli bardzo mi się spodobał, przeczytałem go w 3 dni tak jak pierwszy tom. Teraz czas na kolejne części, które pewnie przeczytam w jakieś... 1,5 tygodnia ;]

    Pozdrawiam fanów Tuneli.

    PS: Film w polsce może się ukazać na rok 2013/2014, gdyż w tej chwili zaczynają się próby kastingowe i szukanie aktorów. Dowiedziałem się tego z paru stron.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja siostra przeczytala cala serie :) Bardzo sie zachwycala ;)

    OdpowiedzUsuń