czwartek, 30 czerwca 2011

12) Dziedziczka smoka, Tom III - Klepsydra Aldibaha

TYTUŁ: Dziedziczka smoka Tom III - Klepsydra Aldibaha
AUTOR: Licia Troisi
WYDAWNICTWO: Videograf
ILOŚĆ STRON: 218
CZAS CZYTANIA: 1 dzień

Licia Troisi - autorka bestsellerowych trylogii "Kroniki Świata Wynurzonego" i "Wojny Świata Wynurzonego". Żadnej z tych trylogii nie miałam okazji przeczytać. Jednak jak wnioskuję z miana "bestseller" książki te muszą być ciekawe. Wydaje mi się jednak, że autorka nie popisała się pisząc tą trylogię. W tej książce po prostu prawie nic mi się nie podoba.

Coś złego dzieje się z Pączkiem Drzewa Świata. Paczek gaśnie, a tym samym informuje, że dzieje się coś złego. Profesor Schlafen próbuje wyjaśnić tą całą sytuację. Dowiaduje się, że w Monachium - jego rodzinnym mieście - znaleziono chłopca z dziwnymi poparzeniami na skórze. Profesor razem z Sofią i Lidją udają się na pogrzeb Karla i tam spotykają matkę chłopca Effi, która tak samo jak profesor jest Stróżem. Wspólnie dochodzą do wniosku, że jedynym sposobem na uratowanie Drzewa Świata jest przywrócenie Karla do życia. W tym pomoże im klepsydra Aldibaha. Czy uda im się uratować Drzewo Świata?

Podoba mi się chyba jedynie okładka. Widzimy na niej dziewczynę - Sofię. Główną bohaterkę. W rękach trzyma Klepsydrę Aldibaha. Ogólnie cała postać Sofii mi się nie podoba. Jest strasznie denerwująca. W poprzednich częściach to bardziej dawało się we znaki, teraz mniej. Sofia ma klaustrofobię, lęk wysokości. Wszystkiego się boi, jest niezdecydowana. To po prostu doprowadzało do szału. Za to np. Lidja - jej przyjaciółka jest odważna, zdecydowana, no po prostu całkowita przeciwność głównej bohaterki. Wydaje mi się, że powinno być trochę na odwrót. To Lidja powinna być główną bohaterką!

Język powieści również strasznie mnie denerwował. Wszystkie zwroty bohaterów, dialogi były, jak to się mówi: strasznie "oklepane". Nie były jakieś ciekawe, tak żeby język przyciągał czytelnika. Dialogi były strasznie "pospolite". i na pewno nie przyciągnęły mojej uwagi, jako czytalnieka.

Akcja trochę nadrabia minusy książki. Charakteryzuje się ona szybkimi zwrotami akcji, co trochę odciągnęło moją niechęć do Sofii. Wydaje mi się, że pomysł na książkę był świetny, ale dobrze niewykorzystany. Wiele osób lubi czytać książki o smokach i o wszystkim co z tym związane. Ta książka mogła być naprawdę ciekawa i wciągająca, tyle że autorka nie skorzystała z okazji do napisania świetnej książki, która podbiłaby serca wielu osób.

Podsumowując książka mi się nie podoba, chociaż muszę przyznać, że jest o wiele lepsza od pozostałych części. Jeżeli ktoś ma ochotę przeczytać tę książkę - niech czyta. Ale prawdopodobnie się zawiedzie - tak jak ja.

3/6

***

Rozmyśliłam się z piasania "opis książki". Mam nadzieję, że to zmiana na lepsze.
Jutro postaram się dodać zdjęcie stosiku. Nie przeczytałam i nie zrecenzjowałam jeszcze książki Gone znikneli, faza druga:głód, ale mam nadzieję, ze szybko odrobię zaległości.;)

7 komentarzy:

  1. Chyba raczej po nią nie sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przeczytam tej książki... I czekam na zdjęcia stosiku :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przeczytam.... Czekam na stosik :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wogóle nie miałam okazji zapoznać się z tą autorką. Ale przez to, że napisała bodajże 3 serie, to nie mam zielonego pojęcia, od której książki powinnam zacząć. Może pomożesz?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze pierwszej części ale może kiedyś.

    Ps.Zapraszam na notkę specjalną [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakos nie zachwyca ta książka ;)

    Zapraszam http://ksiazkowy-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż, muszę się z Tobą nie zgodzić.. Mnie osobiście książka przypadła do gustu. Zgadzam, się z Tobą pod tym względem, że również uważam, że Sofia powinna być bardziej zdecydowana. Wszystkie części podobają mi się bardzo. A szczególnie już część II - w niej pojawia się Fabio. Tajemniczy, skryty.. Jak go nie polubić? Uważam jednak, że jesteś niesprawiedliwa tak sucho oceniając tę książkę! A dialogi wcale nie są jak to pięknie ujęłaś ,,oklepane''! Mi się bardzo podobają! A znam się trochę na rzeczy - uwierz mi. Ja bardzo polecam serię tych KSIĄŻEK - warto!


    FabioFanka

    OdpowiedzUsuń