środa, 1 czerwca 2011

7) "Brzydcy"

TYTUŁ: "Brzydcy"
AUTOR: Scott Westerfeld
WYDAWNICTWO: Egmont
ILOŚĆ STRON: 431
CZAS CZYTANIA: 4-5 dni

MOJA RECENZJA: Przy tej recenzji nie wiem od czego zacząć. Może od tego, że książka jest fantastyczna! Fabuła jest bardzo ciekawa, ale również inne rzeczy wpłynęły na tak dobra ocenę. Tally jest jedną z Brzydkich. Wszyscy jej przyjaciele już ją opuścili i stali się Śliczni. Tuż przed operacją Tally poznaje Shay-jej późniejszą najlepszą przyjaciółkę. Shay jednak nie chce stać się Śliczna i opuszcza miasto i Tally. Wkrótce potem Tally zostaje zmuszona do poszukiwać Shay. Przesz kogo i dlaczego tego dowiecie się już z książki. W tej części recenzji pragnę przetoczyć fragment, który bardzo mi się spodobał. Jest to pierwsze zdanie tej powieści: "Wieczorne letnie niebo miało barwę kocich wymiocin" ;)

Czytanie tej książki było bardzo przyjemne. Język był bardzo zrozumiały. Bez zbędnych opisów i dialogów. książka mnie przez to nie nudziła, tylko wciągnęła tak, że chciałam wiedzieć co będzie dalej. Więc nawet z brakiem czasu szybko ją przeczytałam.

Książka "Brzydcy" została podzielona na rozdziały dosyć krótkie. Jedyne co mi się nie podobało było to, że rozdziały nie były spisu treści. Nie jest to jednak konieczne w książce, ale trochę ułatwia czytanie. Dodam również, że książka została podzielona na trzy części. Były one małym ułatwieniem w czytaniu.

Książka "Brzydcy" przedstawia przeszłość ludzi, świata. Takich książek jak na razie nie miałam okazji przeczytać, a szkoda. Nad książką można przysiąść i pomyśleć. Jak zrobić, żeby świat nie był podzielony na Brzydkich, Ślicznych i Wyjątkowych? Właśnie dzięki temu podoba mi się problematyka powieści. Brzydcy-ludzie mający swoją wolę buntu, sprzeciwiania się władzy. Śliczni-Brzydcy po operacji zmieniającej w takich samych ślicznych, pięknych ludzi zauważających tylko zabawę z życiu. Są oni puści, bez żadnych wartości. Wyjątkowi-znają tajemnicę Ślicznych. Manipulują ślicznymi, ale i Brzydkimi, którzy się ich boją.

Zachęcam do przeczytania tej książki, która tak bardzo mnie wciągnęła. Polecam głównie ze względu na przedstawiony tam śwat. Z chęcią sięgnę po następne części tej trylogii.

OPIS KSIĄŻKI:Tally nie może się już doczekać swoich szesnastych urodzin. Tego dnia w jej świecie każdy przechodzi operację, która zmienia przeciętnych, brzydkich nastolatków w doskonałych ślicznych, żyjących w supernowoczesnym raju, gdzie jedynym zajęciem jest wieczna zabawa. Tymczasem Shay, nowa przyjaciółka Tally nie podziel jej entuzjazmu i zamiast poddać się przemianie, woli zaryzykować ucieczkę z miasta. Po zniknięciu Shay Tally odkrywa, że nawet w raju nie wszystko jest śliczne. Musi wybierać: albo odszuka Shay i zdradzi władzom miejsce jej pobytu albo też nigdy nie stanie się piękna. Decyzja, którą podejmie, na zawsze odmieni jej świat.


6/6

***
Zapraszam do głosowania w ankiecie na najlepszą książkę maja;)

11 komentarzy:

  1. Ja osobiście nie jestem bardzo zachwycona tą książką. Jednak jest mi szkoda, że jeszcze nie czytałam "Wyjątkowych" bo mimo wszystko jestem ciekawa ostatnich wydarzeń.

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysł na książkę ciekawy i oryginalny, więc może kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o niej trochę, ale jakoś nie miałam jeszcze okazji po nią sięgnąć. Czas to zmienić. ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzydcy, śliczni i Wyjątkowi ?
    o lol
    ale podzielone społeczeństwo.!
    nie podoba mi się to..., ale chętnie bym przeczytała xD

    Pozdro ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe wydaje mi się ,że widziałam ją w bibliotece więc czym prędzej muszę się tam wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm. Słyszałam o tej książce, ale nie zaczęłam jeszcze czytać. Wkrótce na pewno się to zmieni!
    [ czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  7. czuję się w pełni zaintrygowana, tym bardziej, że nazwisko Westerfeld, gdzieś mi się już obiło o oczy, ale wtedy to chyba była kobieta... ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam i nie mam zamiaru.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  9. Opis bardzo mi się podoba i chętnie ją przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niby przeczytać chcę, ale... ale nie koniecznie. Zawsze, kiedy jestem w bibliotece, zapominam o tym. I tak może kiedyś się tej książki doczekam ;)
    Postaram się wreszcie nie zapomnieć o książce i zacząć czytać.

    [magiaksiazek.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś widziałam w bibliotece, ale nie wzięłam, bo akurat się śpieszyłam i nie przyjrzałam się ;) Postaram się następnym razem ją wypożyczyć.
    Co do bloga to na początku twoje recenzje były nieco chaotyczne, ale ta jest naprawdę dobra. Niejedna chciałaby mieć podobną na swoim blogu (w tym ja ;D )

    Zapraszam do mnie: ksiazkowe-szalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń