poniedziałek, 8 sierpnia 2011

18) Ostatnia piosenka

TYTUŁ: Ostatnia piosenka
AUTOR: Nicholas Sparks
WYDAWNICTWO: Albatros
ILOŚĆ STRON: 444
ROK WYDANIA: 2010
CZAS CZYTANIA: 2 dni

Chyba aż wstyd się przyznać, że nie czytałam żadnej książki tego autora. Ta jest pierwsza, a już jestem zachwycona. Na początku sądziłam, że książka będzie nudna. Nic ciekawego, zwykła młodzieżówka. Sam fakt, że na okładce widzimy Miley Cyrus nie ułatwia sprawy. Małe dzieci nadal "szaleją za nią", ja - tak jak zapewne większość osób powyżej 12, 13 roku życia jej nienawidzą, a przynajmniej nie lubią.

Zwyczajne życie Ronnie bardzo szybko ulega zmianie. Z niechęcią wyjeżdża na wakacje do ojca, który zostawił jej rodzinę trzy lata temu. Dla Ronnie jest to ciężka próba. Przyzwyczajona do zgiełku Nowego Jorku będzie musiała zamieszkać na wsi. Czy będzie to najgorsze lato w jej życiu? Pewnych rzyczy nie da się przywidzieć - na przykład tego, że spotka przystojnego chłopaka Willa w którym zakocha się z wzajemnością.

Do książki na początku podchodziłam z wielką niechęcią. Jednak w trakcie czytania doszłam do wniosku, że nie jest to stracony czas. "Ostatnia piosenka" uczy nas wielu rzeczy. Na pewno tego, że nie można się poddawać tylko walczyć dalej. Ta książka jest bardzo wzruszająca. Język powieści jest zrozumiały dla młodzieży. Książka nie daje się nudzić. Akcja jest szybka i dynamiczna.

Książkę jak najbardziej polecam. Tym co jeszcze jej nie czytali niech wiedzą, że dużo stracili. Książka jest jedną z najmądrzejszych książek jakie przeczytałam w swoim życiu.

6/6

***

Tak więc w sobotę wróciłam z obozu i jak na razie nie mam ochoty nigdzie wyjeżdżać.  Bedę się starała czytać i komentować wasze blogi znowu na bierząco.

Dzisiejsza recenzje nie jest za rewelacyjna, ale musicie mnie zrozumieć, że muszę się przyzyczaić po dwutygodniowym obcowaniu z naturą. ;))

17 komentarzy:

  1. Już od dawna mam ją w planach...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i podobnie jak Tobie, bardzo mi się podobała. Z książek tego autora mogę śmiało polecić ci również "Jesienną miłość". Recenzję znajdziesz na moim blogu.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj po wakacjach. Książka świetna, zgadzam się. Recenzja zła nie jest. Na swoją wolę nie patrzeć;p (usprawiedliwienie: wtedy dopiero zaczynałam) Czekam na kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się książka niesamowita ! Jedna z moich ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziałam do tej pory tylko film. Na książkę czekam w bibliotece ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tej książki Sparksa, ale oglądałam ekranizację i bardzo mi się podobała. A wiem, że książka jest lepsza, więc się do niej dobiorę:)
    Pozdrawiam:)
    Aha, na [os-meus-libros] nn:)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię książki tego autora zaprasam na mój blog http://anulka1992.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię tego autora i napewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Zarówno czytałam książkę i ogl. film i zarówno książką, jak i filmem jestem zachwycona. ;>

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka w planach ;) Jak cała reszta twórczości Sparksa.


    Zapraszam na nn na [amica-libri]

    OdpowiedzUsuń
  11. Już mam rezerwację w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Marze o tym, aby to przeczytać, ale nigdzie nie mogę trafić... :(

    Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Serdecznie zapraszam na nn na [os-meus-libros] :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiem czy to wstyd, ale ja też jeszcze nie czytałam nic Sparksa - chociaż od jakiegoś czasu mam ochotę sprawdzić, co to za jeden :) Jeśli natrafię na tą książkę, to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Szczerze mówiąc, gdy przeczytałam "Ostatnią Piosenkę", to tak mnie oczarowała ta wzruszająca książka, że od razu kupiłam inne książki tego autora:
    - Pamiętnik
    - Jesienną Miłość
    - I wciąż ją kocham
    Niestety muszę stwierdzić, że się zawiodłam zwłaszcza na Pamiętniku, jako słyszałam, że to jedna z jego najlepszych książek. Jako film ta opowieść na pewno jest lepsza niż w formie książki, ponieważ jest przewidywalna i ciężko jest zrozumieć co dokładnie autor miał na myśli w niektórych zwrotach. W moim przypadku czytanie przychodzi mi łatwo, ale nad tą książką dosłownie męczyłam się aż dwa tygodnie. To samo dotyczy I wciąż ją kocham oraz Jesiennej Miłości, ale już w mniejszym stopniu.
    Diana

    OdpowiedzUsuń
  16. oj książka stała się moja ulubiona, choć przeczytałam już paręnaście romansów i melodramatów;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ogladalam film. Przydaloby sie tez przeczytac ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń