sobota, 13 sierpnia 2011

19) Hyperversum

TYTUŁ: Hyperversum
AUTOR: Cecylia Randall 
WYDAWNICTWO: Esprit
ILOŚĆ STRON: 743
ROK WYDANIA: 2011

Książka już od początku wydawała mi się interesująca. Temat gier komputerowych jest raczej często ostatnio poruszany w książkach. Jednak chyba nowością jest to, że bohaterowie przenoszą się do Średniowiecza i to tam ma miejsce cała akcja. Jak sama autorka przyznaje, na końcu książki, Hyperversum nie jest powieścią historyczną tylko fantastyczną. Niektóre postacie w tej książce istniały na prawdę. Razem z bohaterami stworzonymi przez autorkę tworzą wspaniale opisane postacie, wydające się nawet rzeczywistymi. Bardzo lubię historię, więc od razu wiedziałam, że Hyperversum wciągnie mnie do swojego świata i tak łatwo nie wyciągnie. Jak myślałam tak również było. Od książki wprost nie mogłam się oderwać. Czytałam ją z wielkim napięciem i nie mogłam się doczekać kiedy poznam dalsze losy bohaterów.

Sześcioro przyjaciół: Ian, Daniel, Jodie, Martin, Donna, Carl z niewyjaśnionych przyczyn z gry RPG przynoszą się do Średniowiecza. Będą musieli nauczyć się żyć w XIII-wiecznym świecie. Tymczasem już na początku udaje im się zyskać wrogów. Trafiają do więzienia schwytani przez znanego z okrucieństwa szeryfa angielskiego Jerome’a Derangale’a. Ian jako najstarszy z sześciu przyjaciół będzie musiał przyjąć na siebie rolę opiekuna. Czy uda im się wrócić do domu? Czy poradzą sobie w niebezpiecznym świecie Średniowiecza?

Sądziłam, że książka będzie ciekawa po przeczytaniu recenzji innych czytalników. Wiele osób było zachwyconych tą książką. Ja również muszę powiedzieć, że Hyperversum bardzo mi się podoba. Pomysł autorki by przenieść bohaterów do Średniowiecza okazał się bardzo ciekawy, a przede wszystkim oryginalny. Język powieści jest zrozumiały dla młodzieży jak i zarówno jak i dla kogoś starszego. Muszę jeszcze dodać, że w tej książce bardzo podoba mi się okładka. Wydanie książki również jest bardzo ładne. Pasuje do miejsca akcji książki - Średniowiecza.

Hyperversum polecam wszystkim. Tym co lubią historię jak i również i fantastykę. Czytając tą książkę przeżyjecie nizapomnianą przygodę.


6/6

Książkę mogłam przeczytać i zrecenzjować dzięki wydawnictwu Esprit. Dziękuję!



17 komentarzy:

  1. Jestem nią strasznie zaciekawiona! ;>
    Muszę ja raz przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też muszę poszukać, bo mnie zaciekawiłaś. Lubię, gdy w książkach fantastycznych jest motyw historyczny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu dobrać się do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, wszyscy ją tak zachwalają, a ja jej jeszcze nie przeczytalam ;) Będę musiała to zmienić :D

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejciu muszę ją przeczytać.Nie lubię historii jako przedmiotu w szkole,ale lubię jak książka ma motyw historyczny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Chyba niedługo ją przeczytam.
    Pozdrawiam! Hania z obozu

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczęściara. Jak ja się spytałem wydawnictwa, czy bym mógł, to oni na to, że już nie mają. Kurcze blade! A wiedziałem, że to będzie dobra książka!
    Pozdrawiam
    PS: Dodaję do linków i będę u ciebie stałym gościem ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka stoi na półce i tęsknie czeka aż wezmę ją w swoje łapki, otworzę i przeczytam. Cóż, potęskni jeszcze kilka dni bo mam nawał książek.

    Zapraszam na nn [amica-libri] :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogłoszenie na [os-meus-libros]
    Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie w moim stylu, raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogarnęłam się i dodałam nn na [os-meus-libros]. Serdecznie zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam kupić ale sie rozmyśliłam

    OdpowiedzUsuń
  13. NN na [amica-libri], zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. NN na [os-meus-libros], serdecznie zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam zamiar zakupić w najbliższym czasie tę powieść, więc także postaram się przeczytać. Grubość tej książki od razu wplotła w moje myśli przekonanie, że powieść jest pełna akcji i z pewnością bardzo dopracowana.
    Juliette
    [czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  16. Oryginalna! Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń