niedziela, 25 września 2011

23) Uprowadzona

TYTUŁ: Uprowadzona
AUTOR: Lucy Christopher
WYDAWNICTWO: Wilga
ILOŚĆ STRON: 328
ROK WYDANIA: 2011
CZAS CZYTANIA: 2-3 dni

Jest to książka o dość nietypowej formie narracji. Jest to list. List głównej bohaterki do Tylera. Człowieka, który ją porwał. Dlaczego to zrobił? Żeby uratować ją od świata.

Jest to ciekawa książka. Historia głównej bohaterki jest bardzo ... nietypowa i wciągająca. Porusza ciekawy temat porwania dziewczyny i to w tak niespotkane miejsce - pustynię? Czemu tam? Tego dowiesz się już tylko jak przeczytasz tą wspaniałą książkę.

Gemma na lotnisku spotyka mężczyznę, który proponuje je kawę. Czemu się zgodziła? Tego nawet ona sama nie wie. Nie wie również jakie ma jej porywacz. Czy ją zabije? Może jest zwykłym mordercą? Kiedy próbuje uciekać, a dużo razy to robiła Tyler - porywacz zawsze ją powstrzymuje. W końcu Gemma zrozumie, że stamtąd nie ma ucieczki. List jest dobrą formą by wyrazić całe uczucia głównej bohaterki.

Książkę czyta się bardzo przyjemnie.  Język jest odpowiedni dla młodzieży. "Uprowadzoną" bardzo szybko przeczytałam, fabuła bardzo mnie wciągnęła. Nie mogłam oderwać się od książki. Podobało mi się również opisy pustynnych krajobrazów w "Uprowadzonej". Czytając czułam jakbym się znalazła na prawdziwej pustyni.
Wspomnę również, że okładka jest ładna, chociaż według mnie trochę myli osoby, które pierwszy raz patrzą na tę książkę. Kajdanki kojarzą się z więzieniem co nie ma nic wspólnego z fabułą. Różowe motyle, różowy kolor okładki są znakiem miłości, która pojawiła się w tej książce.
Z tą książką nie da się nudzić. Ciekawa akcja, zdarzenie występują w niej na okrągło. Dynamika, wspaniałe opisy krajobrazów, miejsc są największym plusem "Uprowadzonej".

Książkę polecam młodzieży, ale i dorosłym. Nie jest to głupia, bezsensownie napisana powieść, ale przemyślane dzieło, które uczy nas wielu rzeczy. Polecam!

5/6

Książkę mogłam przeczytać i zrecenzować dzięki wydawnictwu Wilga.
Bardzo dziękuję!

8 komentarzy:

  1. Słyszałam wiele dobrego o książce, a jeszcze jak przeczytałam twoją recenzję to doszłam do wniosku ,że muszę zapoznać się z tą powieścią ;**

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to widzę ją po raz pierwszy. Może się skuszę, kto wie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A, i mogłabyś zmienić mój adres w linkach?

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam przez jakiś czas tą książkę w planach, jednak w pewnym momencie całkiem o niej zapomniałam. Muszę wznowić poszukiwania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię powieści pisane listem. O książce jeszcze nie słyszałam, ale chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaję się nietypowa, a przez to bardzo interesująca i fajna;D Jak na nią kiedyś trafię, to przeczytam;) Zapraszam Cię na mój blog z recenzjami książek;) {centerbook.blog.onet.pl}

    OdpowiedzUsuń
  7. Może przeczytam:)

    NN na [os-meus-libros], zapraszam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię książki z tego wydawnictwa, być może i po tę sięgnę

    OdpowiedzUsuń