niedziela, 2 października 2011

24) Miasto kości

TYTUŁ: "Miasto kości"
AUTOR: Cassandra Clare
WYDAWNICTWO: Mag
ROK WYDANIA: 2009
ILOŚĆ STRON: 506
CZAS CZYTANIA: 3-4 dni

Na wstępie powiem, że jest to bardzo dobra książka, ba wspaniała. Już dawno nie czytałam tak dobrej powieści. Czytałam wiele pozytywnych recenzji "Miasta kości" i wiedziałam, że ta książka będzie idealna dla mnie. Okładka zniechęciła, to prawda, ale nie tak, żebym odłożyła książkę w zapomnienie. Jest to brzydka okładka, bohater na niej nie jest zbyt przyjazny dla oka. Większość osób, tak jak ja lubi woli sobie samemu wyobrażać postaci. A do tego komentarz od Stephenie Meyer może, ale raczej na pewno zniechęci antyfanów zmierzchu. Dla niektórych osób przez to książka może się wydawać zwykłą, niezbyt ambitną opowiastką miłosną. Cóż, takie osoby czeka miłe zaskoczenie.

Główną bohaterką jest Clary Fray nastolatka, która bardzo często wpada w kłopoty. I to duże kłopoty. Tak to również było i tym razem. W nocnym klubie spotyka trzech nastolatków, którzy na jej oczach zabijają chłopca. Clary z pewnością zadzwoniłaby po policję gdyby nie fakt, ze tylko ona widzi napastników, a ciało chłopca rozpływa się w powietrzu. Są to Nocni Łowcy, wojownicy, którzy zajmują się walką z demonami. Od tego momentu życie Cłary przewraca się do góry nogami. Jej matka zostaje porwana, a ona sama nie ginie z rąk demona. Poznaje całkiem inny świat: świt magii, wampirów, wróżek, wilkołaków. kogo wybierze? Jace'a tajemniczego łowcę demonów, czy najlepszego przyjaciela Simona? Co odkryje na drodze poszukiwań matki?

Po pierwsze jest to książka pisana bardzo prostym, zrozumiałam językiem, skierowanym do młodzieży. Bardzo szybko się ją czyta. Jest to powieść bardzo dynamiczna, akcja goni akcję. Nie można się z nią nudzić.
Bardzo podoba mi się w tej książce niepowtarzalność bohaterów. Jace jest bardzo oryginalną postacią. Nie boi się wyrażać swojego zdania, jest odważny, ma charakter jakiego nie spotkamy w innych książkach. Clary jest niepewną siebie osobą, która jest całkowitym przeciwieństwem Jace'a.
Książka również potrafi rozbawić. Bardzo często zdarzały się takie sytuację, że podczas czytania śmiałam się z zachowań bohaterów.
Zakończenie książki było dal mnie sporym szokiem. Nie spodziewałam się, że wszystko tak się rozwinie. Nie wiem na razie co sądzić, czy dobrze, że ta część tak się zakończyła czy źle. Nie pozostaje nic innego i przeczytać następne część i przekonać się co autorka chciała przez ten niespodziewany zwrot akcji osiągnąć.

Podsumowując. jest to bardzo ciekawa książka dla młodzieży, którą większość osób z pewnością pokocha. jest pisana prostym jezykiem. Nie można się z nią nudzić.

5/6

13 komentarzy:

  1. Na książkę poluje od dłuższego czasu...
    Zapraszam na nową recenzję, która strasznie długo się aktualizowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszą częśc czytałam dawno i mało co z niej pamiętam. Napewno będę chciała przeczytać kolejne tomy, ale najpierw przypomnę sobie Miasto Kości

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat ta okładka jest najładniejsza i mi się podoba. Kolejne są gorsze :/ Ale zawartość jest znacznie lepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bardzo lubię tą książkę. Teraz poluję na czwartą część tej serii. Tak w ogóle to ciekawie piszesz i potrafisz zachęcić do przeczytania książki. Jak będzie ci się nudziło to zajrzyj na mojego bloga. Jest to pamiętnik, ale mam zakładkę z książkami godnymi uwagi, więc może coś dla siebie znajdziesz. http://mojezwyklezycie-kinga.blogspot.com/
    Keep Smiling!

    OdpowiedzUsuń
  5. F E N O M E N A L N A!!!
    Kocham tę książkę!
    [czar-ksiazek]

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo mi się ta książka podobała. Moje zdanie zupełnie pokrywa się z twoim : P

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna chcę przeczytać tą serię, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać. Po Twojej recenzji jednak postaram się to zrobić;) {centerbook}

    OdpowiedzUsuń
  8. Co tam książka - Jace najlepszy, whahaha!
    Ogólnie podobały mi się pierwsze trzy książki z tej serii, a czwarta była nieswoja - jeśli mogę to tak określić. Mam nadzieję, że wkrótce dorwę "Mechanicznego Anioła" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mhhh, może przeczytam? :]
    zgadnij kto? podpowiedź: blondynka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudo!!! Cassandra Clare jest naprawdę znakomitą pisarką. Przeczytałam wszystkie 4 tomy (i jeszcze nie raz przeczytam), czekam na 5 i 6 oraz na film ;-)

    OdpowiedzUsuń