wtorek, 11 października 2011

25) Monster High

TYTUŁ: Monster High
AUTOR: Lisi Harrison
WYDAWNICTWO: Bukowy Las
ILOŚĆ STRON: 275
ROK WYDANIA: 2011
CZAS CZYTANIA: 2-3 dni

Ostatnio o tej ksiażce jest bardzo głośno. Szczerz mówiąc to myślałam, że to będzie bardzo nudna książka dla młodzieży. Potwory i akcja, która toczy się w szkole - to trochę 'oklepany' temat. Ale jednak jest w niej to coś co mi się bardzo spodobało. Jest to książka dla młodzieży w wieku tak ok. 12- 13 lat. Komuś starszemu lub młodszemu może się ona nie spodobać. Nie powiem też, że jest to najlepsza książka jaka czytałam. Jest bardzo ciekawa, ale nie określiłabym jej tym mianem.

Do szkoły Merston High przybywają dwie nowe uczennice. Melody Carver chce rozpocząć nowe życie po operacji plastycznej - bez astmy i garbatego nosa.  Frankie Stein stworzona przez swojego ojca-potwora bardzo chce uczęszczać do szkoły i robić rzeczy, którymi zajmują się normalne dziewczyny w jej wieku. Nie wie jednak, że nie jest ona normalną dziewczyną. Zielona skóra i śruby wystające z szyi chyba nie są normalne? Frankie jednak tak nie uważa i  bardzo chce, aby ludzie żyli razem z "potworami". Co z tego wyniknie? Czy Frankie ujawni swoją tajemnicę? Co będzie miała z tym wspólnego Melody?

Jest to książka oryginalna. Oczywiście wcześniej pisałam, że na początku temat wydawał mi się "uklepany". Tak też w pewnym sensie jest. No bo szkoła, potwory? Jednak kiedy coraz bardziej zagłębiałam się w treść książki fabuła bardzo mnie wciągnęła. Okazało się, ze moje pierwsze wyobrażenie o książce jest mylne i to jak bardzo. Bardzo ładnie w tej książce wszystko jest opisane. Treść była jak najbardziej dla mnie zrozumiała. Opisy jakiś miejsc, osób nie nudziły.Co chwilę w tej książce sytuacja między bohaterami się zmieniała. Aż do końca książka mnie zachwycała niespodziewanymi zwrotami akcji. Za to autorce należą się wielkie podziękowania. Ostatnio większość książek jest właśnie bardzo przewidywana, a przez to czytanie po prostu nudzi i nie sprawia przyjemności.

Narracja w tej książce jest trzecioosobowa. Rozdziały są na zmianę napisane; raz w punktu widzenia Frankie, a drugi raz z Melody. Prze to jeszcze lepiej można wczuć się w sytuację głównych bohaterów. Na uwagę zasługują jeszcze właśnie bohaterowie. Są to postacie, których charakterów nie spotkamy w innych książkach. Są to oryginalne postacie, które od pierwszych stron bardzo mi się spodobały.

Książka na pewno zasługuje na uwagę. Za pewne niektórym osobom może się ona nie spodobać, a niektórzy ją pokochają. Zresztą prawie tak jak wszystkie książki. W każdym razie bardzo polecam przeczytanie tej książki, bo według mnie warto.

6/6

***
Za ksiażkę bardzo chcę podziękować koleżance ze szkoły, która była taka dobra, że mi ją pożyczyła. Dzięki Kinga!;)

28 komentarzy:

  1. czytałam i ksiązka także bardzo mi się spodobała :D Jest oryginalna i po prostu mnie urzekła swą prostotą ^^ Cieszę się, że i tobie przypadła do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam mnóstwo pozytywnych opinii na temat obu części. I teraz wciąż na nie poluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę mam w planach. Słyszałam o niej wiele pozytywnych recenzji i myślę, że świetnie nadaje się jako coś odstresowującego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam ochotę na tę książkę, ale zastanawiałam się czy ją przeczytać. Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie zachęca.
    Diana

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu cieszę się że podoba Ci się moja książka! :*
    Jutro przyniosę Ci do szkoły drugą część. :)
    W książce pisze że trzecia wyjdzie już wiosną 2012. :)

    Kinia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka w sam raz na jesienne wieczory z herbatką. Dużo o niej słyszałam i myślałam, że to taka książka dla dzieci, postaram się przeczytać zwłaszcza po twojej recenzji

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam już o niej i chciałabym bardzo przeczytać. ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Też miałam na początku takie samo zdanie jak Ty.. Po Twojej recenzji trochę się zmieniło,ale dalej jakoś szczególnie mnie do niej nie ciągnie. Może kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja od takich książek trzymam się z daleka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. czeka na półce, aż się za nią zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm... 12-13 lat mówisz? Mimo, że jestem troszkę starsza to chcę przeczytać tą serię, oby mi się równie mocno spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dostanę we wtorek tę książke i się odrazu za nią zabiorę :D Słyszam same dobre recenzje o tej książce....kocham Monster High.Polubiłam MH oglądając go na oficjalnej stronie MG. Pzdr :*

    OdpowiedzUsuń
  13. NN na [os-meus-libros], zapraszam.
    Recenzję skomentuję jak przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi ciekawie:) Chętnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hm, jak znajdę czas to być może przeczytam.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca]

    OdpowiedzUsuń
  16. Choć przeczytałam kilka recenzji na temat tej książki to raczej po nią nie sięgnę,choć widziałam w bibliotece. Na razie mam dużo planów :)
    długo mnie tu nie było
    ksiazkomaniaa.BLOGSPOT.com
    {przeniosłam bloga}}

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi także spodobała się ta książka, jednak zapewne już do niej nie wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam już bardzo różne opinie na temat książki, raz bardzo dobre, raz wręcz przeciwne, więc jeszcze nie wiem, czy przeczytam, ale na razie nadal mam na nią ochotę. Szczególnie, że widzę tu kolejną pozytywną opinię :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D
    Em.

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam że ta książka jest bardzo fajna:)
    i na pewno będę chciała ją przeczytać!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kocham tą książke <3
    I drugą cześć !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  21. a moja kolerzanka ma tom ksionske

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo fajna książka!!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam czy części tych książek i z niecierpliwością czekam na 4 a książki są bombowe.

    OdpowiedzUsuń
  24. mam 11 lat i przeczytam

    OdpowiedzUsuń