poniedziałek, 14 listopada 2011

28) Złamane serca

TYTUŁ: Złamane serca
AUTOR: Pamela Wells
WYDAWNICTWO: Wilga
ROK WYDANIA: 2011
ILOŚĆ STRON: 328
CZAS CZYTANIA: 1-2 dni

Niektórym może wydawać, że to książka mało ambitna. Kolejna powieść o dziewczynach ze złamanymi sercami. Niektórym nawet po przeczytaniu może się tak wydawać. Mnie jednak ta książka bardzo poruszyła. Nie sądziłam, że zwykłą powieść może wywoływać takie uczucia.

Książka opowiada o czterech dziewczynach: Kelly, Raven, Sydney, które wszystkie tego samego wieczoru zostały porzucone przez swoich chłopaków. Alexia ich przyjaciółka od zawsze była sama. Bardzo chce pomóc przyjaciółkom, dlatego razem układają "Kodeks zerwań". Czy na pewno spełni swoją funkcję i pomoże dziewczynom? Czy wręcz przeciwnie?

Bardzo podobała mi się w tej książce "lekkość" języka, którym została spisana. Wszystkie sytuacje były dla mnie jasne i przejrzyste. Dzięki temu jest to lektura jak najbardziej przeznaczona dla młodzieży.  Nie nudziłam się kiedy czytałam "Złamane serca". Wprost nie mogłam oderwać się od czytania. Od razu chciałam przeczytać ja jednym tchem. Co chwilę książka zaskakiwała mnie jakimś ciekawym zdarzeniem.

Książka już po tytule może się wydawać nudna, ale tak nie jest. W ogóle nie przypominała mi wszystkich tych książeczek o miłości. Mogę nawet powiedzieć, ze ta książka mnie czegoś nauczyła. Poruszane w niej problemy są bardzo ważne. Podejmowanie trudnych decyzji, zapracowani rodzice, czy rozwód rodziców to spawy, które często i nas dotyczą.

Bardzo mnie zaskoczyło to, że jest to w sumie powieść psychologiczna. Problemy dziewczyn oraz ich rozwiązanie było przedstawione właśnie w taki naukowy, psychologiczny sposób. Nie przeszkadzało mi to wogóle w czytaniu, a nawet dzięki temu jakoś przyjemniejsza stawała się ta książka.

Bardzo podobali mi się również opisani w tej kiążce bohaterowie. Barwnie przedstawieni są wspaniałym dopełnieniem powieści. Spodobał mi się Ben - postać, którą nigdy nie opuszczał humor, a także Raven za swój mocny charakter.

Tak jak wspomniałam wcześniej niektórym może się wydawać ta książka mało interesująca. Jednak mimo to zachęcam do jej przeczytania. Mam nadzieję, że czytanie tej książki sprawi Wam wiele przyjemności.

5/6

Książkę mogłam przeczytać i zrecenować dzięki wydawnictwu Wilga. Bardzo dziękuję!


14 komentarzy:

  1. Takie książki mają to do siebie, że są niepowtarzalne i jednocześnie takie... codzienne. Przy następnej okazji wybiorę tą książkę:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm..zachęciłaś mnie:D Przy najbliższej okazji zapoznam się z tą powieścią :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka może być ciekawa, ale chyba ja zrezygnuję. Żyję z przekonaniem, że z niektórych lektur najzwyczajniej w świecie się wyrasta, a szkoda. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś mi mówi, że ta książka nie jest za bardzo dla mnie, chociaż...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja za to zawsze sięgając po taką "młodzieżówkę", choćby nie wiem jakie problemy poruszała zauważam, że po jakimś czasie te książki, ich fabuła, bohaterowie mi się najnormalniej w świecie mylą i mieszają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie książki lubię czytać w wakacje:) Może wtedy po nią sięgnę.

    Zapraszam na nn i ogłoszenie na [os-meus-libros] :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele o niej słyszałam i mam w planach

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się, że jest to bardzo ciekawa propozycja na zimowy wieczór - z jednej strony lekka, z drugiej daje do myślenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niby jest o codziennym normalnym życiu,ale po twojej recenzji myślę że ma więcej do zaoferowania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przekonująca recenzja aczkolwiek powieści psychologiczne nie są dla mnie. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie czytałam ale może kiedyś.

    Ps.Zapraszam na nn [nika-poleca].

    OdpowiedzUsuń
  12. Też na początku wahałam się do tej książki, ale gdy przeczytałam stwierdziłam, że jest naprawdę świetna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z przyczyn losowych muszę usunąć starego bloga. Od dziś znaleźć mnie można na os-meus-libros.blogspot.com

    Pozdrawiam,
    Ejdżita49

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie pozycje, więc chętnie przeczytam ;D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D

    [papierowyazyl.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń