środa, 11 stycznia 2012

37) Niepokój

TYTUŁ: Niepokój
TYTUŁ ORYGINAŁU: Linger
AUTOR: Maggie Stiefvater
WYDAWNICTWO: Wilga
ROK WYDANIA: 2011
ILOŚĆ STRON: 429
CZAS CZYTANIA: 1-2 dni

Niepokój to kontynuacja bestsellerowej powieści Drżenie. Poprzednią częścią byłam zachwycona. Ciekawa fabuła, prosty, zrozumiały język, dynamiczna akcja w połączeniu sprawiły, że książkę naprawdę przyjemnie się czytało. A teraz odwieczne pytanie. Czy druga część jest równie dobra?

Nadchodzi wiosna. Sam jest człowiekiem, ale z Grace zaczyna dziać się coś niepokojącego. Ciągle boli ją głowa, krew leci jej z nosa, ma gorączkę. Rodzice dziewczyny próbują rozdzielić ją z Samem - wiecznie zapracowani nie zdają sobie sprawy, że to bardzo rani ich córkę. Isabel po śmieci brata zaprzyjaźnia się z Grace. Do tego w domu Sama pojawia się nowy wilkołak, Cole - bardzo tajemniczy chłopak, który zmieni życie każdego z bohaterów.

Opinie tej książki są bardzo różne. Większość uważa, że trochę ich ta książka zawiodła. Przyznam, że mi również czegoś tu zabrakło. Jednak autorka nadal trzyma dobry poziom. Fabuła jest bardzo ciekawa, już po przeczytaniu opisu książki. Po skończeniu Niepokoju książka jeszcze bardziej mi się spodobała.Zakończenie naprawdę mnie zaskoczyło i zdziwiło. Już teraz jestem bardzo ciekawa co wydarzy się w następnych częściach.

Książka mnie nie nudziła jednak tempo akcji nie było jakoś powalająco szybkie. Cała książka ciągnęła się w spokojnym tempie. Dopiero pod koniec akcja nagle przyśpieszyła. Wszystko wydarzyło się bardzo szybko. Patrzę, a tu koniec książki. Czułam się trochę zawiedziona, że tak szybko skończyła się powieść.

Tak jak i w poprzedniej części autorka napisała książkę w narracji pierwszoosobowej. Jednak postanowiła również pisać z punku widzenia Cole'a i  Isabel, a także jak w poprzedniej części Grace i Sama. Przez to łatwiej ukazać uczucia dotyczące każdego z bohaterów. Czytelnik także lepiej może się wczuć w klimat powieści.

Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani. Bardzo spodobał mi się Cole za swój ciekawy charakter, a także Isabel, która tym razem odgrywa większą rolę w powieści. Zabrakło mi jednak trochę Grace i Sama. Tym razem to nie oni stają w głównym świetle. W pierwszej części bardzo przypadli mi do gustu, a teraz trochę mi ich zabrakło.

Wydanie książki również jest bardzo ładne. Dziewczyna na środku okładki - zapewne Grace - trzyma w ręku papierowego żurawia, który pojawia się w książce. Z tyłu zapewne widzimy Isabel i Cole'a. Jednak według mnie ładniejsza jest oryginalna wersja okładki, chociaż polska również bardzo mi się podoba. W środku również nie jest najgorzej. Czcionka jest duża więc mimo dość dużej objętości powieści czytanie nie sprawia problemu.

Podsumowując, jeżeli ktoś nie miał okazji zapoznać się z książką "Drżenie" musi szybko to nadrobić. Wszystkich, którzy mają to już za sobą zachęcam do przeczytania tej powieści, ponieważ przekazuje ona naprawdę niesamowitą historię.

5,5/6

Dla zainteresowanych. Tutaj znajdziecie moją recenzję książki Drżenie<RECENZJA>



Książkę przeczytałam i zrecenzowałam dzięki wydawnictwu Wilga. Bardzo dziękuję!





14 komentarzy:

  1. Planuję ruszyć z Drżeniem i Niepokojem już niebawem. Dobrze jest przeczytać kolejną pozytywną recenzję o tej serii!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogę się doczekać kiedy przysiądę i przeczytam dwie części na raz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już nie mogę doczekać się,jak ją w końcu przeczytam! :D

    PS Masz śliczną szatę graficzną bloga!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam i czekam na kontynuację, ciekawe, jak potoczą się dalsze losy bohaterów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uhuhu, poluję, poluję. Tyle ludzi zachwala, to coś w tym musi być, a że ostatnio mnie napadło na paranormale-romansy, to mam nadzieję zakupić ją jeszcze przed feriami ( Śląskie ma 30 stycznia ). W ogóle mam ambitne plany na ferie, już się nie mogę doczekać! Tylko ja, książki i komputer do recenzji. Coś, co Sowy lubią najbardziej. : )

    { http://biblioteczkasowy.blogspot.com/ }

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż się sama sobie dziwię, ale... Chyba się skuszę. :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Poluje na pierwszą częśc.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno właśnie miałam okazję przeczytać te książki. Ogólnie to właśnie ciekawe i zgadzam się w 100% z Twoją opinią. Mi również czegoś zabrakło w tej drugiej części.

      Zapraszam również do mnie: http://www.ksiazkinallii.blogspot.com/

      Usuń
  9. Jestem za, żeby zacząć serię :) Wiele pozytywów o niej czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dotąd nie miałam okazji sięgnąć po tom pierwszy, jednak jeżeli mi się spodoba to niezwłocznie sięgnę i po "Niepokój" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Recenzji muszę przyznać,że nie przeczytałam,ponieważ póki co muszę najpierw przeczytać pierwszą część "Drżenie" i to jej recenzję zaraz sobie przeczytam;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka za pewne rewelacyjna:D
    Czytałam pierwszą część i bardzo mi się podobała.
    Recenzja świetna:D
    Nie mogę się doczekać kiedy zacznę czytać tą część, na ferie koleżanka miała mi ją pożyczyć. Już nie mogę się doczekać:P:D

    OdpowiedzUsuń