środa, 29 lutego 2012

53) Ostatni Olimpijczyk

TYTUŁ: Ostatni Olimpijczyk
TYTUŁ ORYGINAŁU: The last Olympian
AUTOR: Rick Riordan
WYDAWNICTWO: Galeria Książki
ROK WYDANIA: 2010
ILOŚĆ STRON: 372
SERIA/TOM: Percy Jackson i bogowie olimpijscy / tom 5
CZAS CZYTANIA: 3 dni

Wyobraź sobie, że jesteś herosem. Półbogiem, synem/córką jednego z bogów greckich zasiadających na Olimpie. Kim tak na prawdę są herosi? Jaką władzę mają bogowie? Kim jest Kronos, i czy naprawdę jest niebezpieczny? Rick Riordan - autor niezwykłej serii o przygodach herosów udziela odpowiedzi na te pytania, dodając w nie trochę swojej wyobraźni. Czy książka jest warta przeczytania?

Herosi szykują się do niełatwej bitwy z tytanami. Wiedzą, że mają małe szanse na zwycięstwo. Wróg robi się coraz silniejszy, zwłaszcza, że wiele herosów się do niego dołącza. Bogowie olimpijscy są zajęci walką z Tyfonem, natomiast Kronos w tym samym czasie szykuje atak na Nowy Jork, który zostaje praktycznie bez obrony. Percy musi powstrzymać Pana Czasu. Jak zakończy się ta bitwa? Czy Percy w końcu pozna znaczenie przepowiedni...?

Seria o przygodach młodego herosa jest bardzo wysoko oceniana. Zgadzam się z tymi opiniami, gdyż wszystkie książki Ricka Riordana, które udało mi się przeczytać, były niesamowite. Autor ten ma po postu... to coś, co nie pozwala czytelnikowi oderwać się od jego powieści. Mimo, że na rynku widać wiele książek o tematyce mitologicznej, powieść ta jest bardzo oryginalna. Nie spotkałam się jeszcze z podobnymi przygodami bohaterów. Za wyobraźnię i świetny pomysł należy się autorowi wielki plus.

Książka jest bardzo dynamiczna. Z nią nie można się nudzić! Przygody Percy'ego są tak ciekawe, że ledwo odwracałam wzrok od stron powieści. Historia herosa pochłonęła mnie bez reszty. Na zasługę należy także język autora, bo to właśnie głównie dzięki niemu książkę tak szybko przeczytałam. Trzeba tutaj wspomnieć o humorze jaki jest w tej książce. Często podczas czytania uśmiechałam się pod nosem, żarty przetoczone w książce są naprawdę prześmieszne.

Powieść napisana jest w narracji pierwszoosobowej, z punktu widzenia Percy'ego. Tutaj też należy się plus dla autora, bo również z tym zadaniem poradził sobie znakomicie. Wszystko w tej książce było takie naturalne, tak jakbym czytała jakiś dziennik herosa. Należy także wspomnieć o bohaterach. Percy jest po prostu wspaniały. Uwielbiam całą jego osobę. Wspomnę także o bogach greckich. Ucząc się ich na historię, czy też polski wyobrażałam ich sobie całkiem inaczej. Autor natomiast przedstawił ich w bardzo niesamowity i odmienny sposób.

Książka jest ciekawą lekcją historii na temat bogów greckich. Większego morału książka nie posiada. Mimo to warto jest ją przeczytać, ponieważ daje nam ona wiele rozrywki. Jest przepełniona humorem, a także ciekawą akcją. Warto wspomnieć również o wydaniu książki. Okładka przestawia Percy'ego na jego pegazie - Mrocznym. W tle widać (wbrew pozorom) Olimp. Czcionka jest dość duża, ciekawie rozmieszczona na stronach, więc książkę czyta się bardzo przyjemnie.

Podsumowując, książkę tą, jak i całą serię polecam wszystkim. Jest ona bardzo ciekawa i wciągająca, a do tego bardzo śmieszna. Każdy powinien zapoznać się z niesamowitymi przygodami Percy'ego.

6/6

21 komentarzy:

  1. A ja jeszcze nie znam twórczości Ricka Riordana. szkoda, że te książki są tak oblegane w bibliotece...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na nową recenzję na http://centerbook.blog.onet.pl/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię mitologię, więc za pewnie książka też by mi się spodobała. Pewnie ją zakupię. www.ksiazki-blair.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. KOCHAM Tą serie, Perciego a ta część jak poprzednie zresztą jest niesamowita!!!!!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dopiero zaczynam czytać tę serię, ale mam zamiar przeczytać ją całą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tej serii ani żadnej innej książki tego autora, ale już od dłuższego czasu mam na nie chęć:) Nawet kiedyś miałam pożyczoną chyba pierwszą część, ale nie zdążyłam przeczytać:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytam. Z sentymentu. :) Kiedy byłam młodsza uwielbiałam mitologie grecką i wielokrotnie wyobrażałam sobie, że należę do herosów... :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oceniłabym tę książkę identycznie. Jestem zachwycona twórczością Ricka Riordana. Nie zawiodłam się na żadnej z jego książek, co, moim zdaniem, jest niemałym sukcesem. Dzięki serii o Percy'm Jackson'ie jeszcze bardziej pokochałam mitologię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Coraz więcej dobrych recenzji widać odnośnie tej serii :) Zachęcona jestem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiedziałam, że ci się spodoba :) Jest po prostu fenomenalna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dość dawno czytałam tą książkę, ale zapamiętałam z niej jedno - bardzo mi się podobała :) Ta seria na pewno nie będzie ostatnią tego autora, którą przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Również bardzo lubię twórczość Riordana, według mnie najlepsza jest seria o Percy'm oraz o rodzinie Kane, "Olimpijscy herosi" to już nie to samo...

    OdpowiedzUsuń
  13. Riordan! <3 Kocham jego książki, to im zawdzięczam moją obsesję na punkcie mitologii. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak się zabieram za tego pisarza i zabrac się nie mogę. Jednak muszę wreszcie to zmienic.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety nie ciągnie mnie do tej serii...kwestia gustu, jak widać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka boska, a fochy Zeusa rządzą :D

    Lexa

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja jeszcze nie czytałam żadnej książki tego autora. Bardzo chcę to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znnam jeszcze książek pana Riordana, ale w trakcie najbliźszej nadażającej się okazji mam zamiar to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze tej serii nie przeczytałam, choć bardzo bym chciała. Wszystkie książki tego autora są tak cenione, że... no cóż... trzeba je poznać. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie miałam okazji jeszcze przeczytać, poszukam w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń