piątek, 23 marca 2012

59) Rekrut

TYTUŁ: Rekrut
TYTUŁ ORYGINALNY: The Recruite
AUTOR: Robert Muchamore
WYDAWNICTWO: Egmont
ROK WYDANIA: 2007
ILOŚĆ STRON: 312
SERIA/TOM: Cherub / tom 1
CZAS CZYTANIA: 2 dni

Na świecie istnieje wiele znanych, ale i nieznanych istytucji, w których szkoleni są tajni agenci. Czy jednak agentami mogą być dzieci? Terrorystka nie otworzy drzwi obcym, gdyż będzie się bała, że to policja. Jej dzieci jednak przyprowadzają do domu wielu kolegów, biegają i bawią się po całym domu. Kobieta nie ma pojęcia, że jedno z tych dzieci jest tajnym agentem, które podczas zabawy zdążyło założyć w każdym pokoju podsłuch, skopiowało dane z komputera oraz sfotografowało wszystkie dokumenty. Właśnie takimi sprawami zajmuje się tajna instytucja CHERUB.

Życie Jemes'a bardzo się zmienia od chwili bójki w szkole. Wkrótce po tym wydarzeniu umiera jego mama, a do tego traci kontakt z siostrą. Trafia do sierocińca, gdzie od razu wpada w poważne tarapaty. Jego kłopoty są tak duże, że musi w ich sprawie interweniować policja. Nagle, w bardzo dziwny sposób, James trafia do tajnego budynku, w którym mieści się CHERUB. Jest to instytucja, która szkoli młodzież od dziesięciu do siedemnastu lat, na tajnych agentów. Oficjalnie nieletni agenci nie istnieją. James bez chwili wachania przyjmuje propozycję, by zostać tajnym agentem. Musi przejść ważne podstawowe szkolenie. Czy uda mu się dokonać tego niezwykle trudnego zadania? Czy stanie się tajnym agentem?

Seria Cherub jest dość znana, a także pozytywnie oceniana. Temat CHERUBA jest bardzo oryginalny. Za to należy się wielki plus autorowi. Nie spotkałam się wcześniej z książkami, w których głównymi bohaterami byliby tajni, nieletni agenci. Już na początku czytania czułam, że książka mi się spodoba. Nie pomyliłam się. Czytało mi się ją naprawdę przyjemnie.

Książka ta jest bardzo dynamiczna. Nie sposób się z nią nudzić! Każdy rozdział to kolejny zwrot akcji, kolejne ciekawe zdarzenie. Dzięki temu książkę przeczytałam dosyć szybko. Język powieści jest prosty, zrozumiały. Widać, że jest skierowany do młodzieży, a nawet dzieci. Jak dla mnie był jednak trochę za prosty. Czytając wiele innych, ciekawych książek muszę przyznać, że ta powieść była dla mnie trochę mało rozbudowana pod względem języka. Jednak być może wynika to z tego, że jestem trochę za stara na książki bardziej skierowane do dzieci.

Powieść ta napisana jest w narracji trzecioosobowej. Autor jednak najwięcej pisze o James'ie. Dzięki temu łatwiej można wczuć się w jego sytuację i razem z nim przeżywać wszystkie niesamowite przygody jakie go spotkały. Bohaterowie są bardzo ciekawie opisani. Każdy jest na swój sposób inny, a przez to oryginalny. Nie podobało mi się to, że każdy z nich był taki idealny. Wszystko się wszystkim udawało. Mimo jakiś zawikłań, problemów zawsze się wszystko miało szczęśliwy koniec. Bohaterowie nie ponosili większych porażek. Najbardziej w książkach nie lubię takich idealizowania postaci.

Książka, jak to często bywa w powieściach tego typu, morału większego nie posiada. Jednak warto ją przeczytać dla samej przyjemności. Przygody opisane w książce bardzo mnie wciągnęły i świetnie bawiłam się podczas czytania. Wydanie także bardzo mi się podoba. Okładka nie przedstawia niczego konkretnego, jednak bardzo mi się podoba. Czcionka książki jest dość duża, a więc czytanie nie sprawia problemu.

Podsumowując, polecam tą książkę głównie dzieciom, gdyż to do nich seria CHERUB jest skierowana. Ktoś starszy także z pewnością będzie się z nią dobrze bawił. Książkę tą czytało mi się bardzo miło i bez wątpienia sięgnę po inne powieści z tej serii.

5/6

16 komentarzy:

  1. Mnie zachęciłaś do przeczytania, więc jak tylko znajdę ją w bibliotece na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co słyszałam, ta seria ma wiele części. Może się skuszę....:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę czytałem i bardzo mi się spodobała. Tak to jest we wszystkich seriach, że główny bohater najpierw jest biedny, potem dzięki jakimś nagłym zdolnościom czy przedmiotom staje się sławny, zabija jakieś zwierzę czy coś zdobywa i nagle staje się bogaty. Czytam teraz "Igrzyska Śmierci" i główni bohaterowie też pewnie przeżyją. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam którąś z części serii w bibliotece, może kiedyś sięgnę, gdy najdzie mnie ochota :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam przyjemność przeczytania pierwszych dwóch części tej serii i mimo, że jestem już za duża na "CHERUBA" to i tak bardzo tą serię lubię. Kiedy mój brat trochę urośnie to na pewno będę mu tą serię polecać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczynam żałować, że nie znam tej serii...

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm... może kiedyś przeczytam.:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej ;-) Zapraszam cie do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu do wygrania jest książka pt. Historia srebrnego talizmanu .
    Regulamin jest u mnie na blogu ;-)
    Zapraszam .

    www.loveeread.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. niestety nie moja bajka a szkoda.

    zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest w bibliotece cała seria, jednak jak na razie omijam ją dużym łukiem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hmm, zaciekawiłaś mnie, więc poszukam z chęcią:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowicie zainteresowałaś mnie ta pozycją. Chyba się skuszę i jeśli przypadnie mi do gustu to sięgnę po kolejne tomy. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie, nie zdecydowanie nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nadal się zastanawiam. Na razie nie mam w ogóle czasu na czytanie książek a co dopiero na recenzowanie, ale być może w najbliższej przyszłości ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mnie cała seria była świetna, przeczytałam 11 części, 12 mam na półce i zamierzam się za nią wziąć. Racją jest przesadne idealizowanie postaci. Jednak ta książka ma swój urok, a sam James (głowny bohater) z każdą kolejną serią jest starszy, co wiąże się z innymi przygodami.
    Serdecznie polecam, jest sporo śmiechu, a także mamy duże pole do popisu, zgadując, kto jest sprawcą, złodziejem, zabójcą itp.
    wszystkim niezdecydowanym polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, ja mimo, że mam już 16lat i przeczytałam już całą serie CHERUBA bardzo często i jeszcze z większym zapałem czytam tę książki.
    Dzięki CHERUBOWI poprawiła mi się moja samoocena :-)
    Chętniej ćwiczę na w-f i bardziej dbam o swoją sprawność fizyczną :-)
    Polecam każdą książkę z tej serii.
    Jest też taka strona: http://cherubcampus.net/news.php
    chociasz aktualnie ba tej stronie nic się nie dzieje.
    Chciałabym, żeby z tej serii, a przynajmniej z ,,Rekruta" zrobili film.
    W ten sposób ludzie (głównie nastolatkowie), którym nie chce się czytać książek
    mogli by poznać przygodę młodego Jamesa.
    Chciałabym, żeby było więcej książek o młodych (nieletnich) agentach.
    BARDZO POLECAM TĘ SERIE!!!!!

    OdpowiedzUsuń