niedziela, 15 kwietnia 2012

66) Pomiędzy światami

TYTUŁ: Pomiędzy światami
TYTUŁ ORYGINAŁU: Between
AUTOR: Jessica Warman
WYDAWNICTWO: Pruszyński i S-ka
ILOŚĆ STRON: 446
ROK WYDANIA: 2011
CZAS CZYTANIA: 2 dni

Jessica Warman to amerykańska autorka trzech książek dla młodzieży. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisania. Ma trzydzieści lat, jest matką trzech córek i zapaloną uczestniczką maratonów. Wraz z rodziną mieszka w Pensylwanii.

Elizabeth Valchar jest ładna i popularna. Kończy osiemnaście lat urządzając impezę urodzinową na jachcie. Jak się okazuje będzie to najgorsza noc w jej życiu. Ze snu wyrywa ją nieustanny stukot. Dziewczyna wychodzi na pokład. Poszukuje źródła hałasu i go znajduje, a jest nim... jej własne bezwładne ciało uderzające o burtę jachtu. Dziewczyna rozumie, że umarła. Jeszcze bardziej zaczyna w to wierzyć kiedy przyjaciele jej nie słyszą. Próbując obudzić Josie zauważa, że ręka przechodzi przez ciało jej siostry. Nagle pojawia się chłopak Alex, który także nie żyje. Razem z nim, krok po kroku, odtwarza swoje życie, by w końcu poznać straszną prawdę swojej śmierci. Czy uda jej się odgadnąć tajemnicę związaną z jej własnym życiem, którego nie pamięta?

Książka została stosunkowo niedawno wydana, ale i tak zdąrzyłam się naczytać o niej mnóstwa recenzji. Wszyscy raczej oceniają ją bardzo pozytywnie. Książka na początku wydawała mi się bardzo dziwna. No bo, kto pisze teraz o duchach? O tym co się dzieje z ludźmi po śmierci? Kiedy jednak coraz bardziej wgłębiałam się w lekturę zauważyłam jaka tak naprawdę jest ta książka. Mówi ona o dziewczynie-Elizabeth, zwanej przez przyjaciół i rodzinę Liz-która niespodziewane umiera. Nie pamięta nic, a nic ze swojego życia. Musi rozwiązać zagadkę swojej śmierci, która nie będzie aż tak oczywista. Nie brzmi znajomo, prawda? I o to chodzi. Książka jest niezwykle oryginalna. Jeszcze nie spotkałam się z historią życia opowiedzianą już po śmierci głównej bohaterki.

Jest to powieść bardzo dynamiczna. Przeczytałam ją bardzo szybko miło spędzając czas. Zdarzenia następują po sobie w odpowiednim tempie - nie za szybko i nie za wolno. Język jakim posługuje się autorka jest prosty i zrozumiały. Wszystko jest przejrzyście wyrażone tak, że przeczytanie książki nie sprawia problemu.

Powieść została napisana w narracji pierwszoosobowej z punktu widzenia Liz. Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla tej książki, ponieważ dzięki temu możemy dostrzec diametralną zmianę głównej bohaterki. Bohaterowie książki są świetnie wykreowani. Liz na początku bardzo mnie denerwowała przez swoje samolubne zachowanie. Jednakże kiedy coraz bardziej zagłębiałam się w jej życie zobaczyłam, że musiało jej być bardzo ciężko z problemami z jakimi się borykała. Inni bohaterowie także mi się spodobali. Zwłaszcza Alex, który od razu wydał mi się bardzo sympatyczny.

Jest to książka bardzo wzruszająca, ponieważ opowiada o życiu nie tylko usianym różami, ale także tym z problemami. Na początku poznajemy rozkapryszoną, rozpuszczoną, samolubną Liz. Z czasem jednak można zauważyć jest dużą zmianę i poprawę na lepsze. Wydanie książki bardzo mi się podoba. Okładka jest bardzo ładna chociaż według mnie nie pasuje do treści książki. Czcionka jest dość duża tak, że czytanie nie sprawia problemów.

Podsumowując, książka jest bardzo oryginalna. Zupełnie różni się od masowo wydawanych ostatnio młodzieżówek. Warto ją przeczytać, ponieważ pokazuje jak życie potrafi być czasem trudne, naszpikowane praktycznie nierozwiązalnymi problemami.

5,5/6

30 komentarzy:

  1. Nie lubię fantastyki, ale tę książkę mam ochotę przeczytać. Swego czasu bardzo interesowała mnie tematyka wędrujących dusz... Tym bardziej mnie zachęciłaś pisząc, że wyróżnia się na tle innych młodzieżówek.

    Jeśli podoba Ci się ten motyw - śmierć bohaterki, fabuła opowiadana z perspektywy ducha i odkrywanie prawdy o morderstwie, to polecam "Nostalgię anioła". Napisana jest podobnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dłuższego czasu chciałam przeczytać tę książkę. Jednak wciąż nie mogę jej zdobyć, a jeśli chodzi o finanse to jestem totalnie spłukana. Teraz jeszcze usilniej będę szukać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i równie mocno mi się podobała :)
    Oby inne książki tej autorki się u nas także ukazały :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozytywna opinia, która jak książka bardzo mi się spodobała. Lubię książki, które jednocześnie uczą o czymś i wydają się takie banalne, ale nie są. Jak spotkam, koniecznie przeczytam, a jak nadarzy się okazja to może nawet kupie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z twojego opisu winika że to ciekawa książka napewno do niej zajrzą..

    I szukam pomocy bo ja też chcęzałożyć dloga...

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja, i książka jak widzę również :) Jeśli wpadnie w moje łapki, to bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja czytała. też bardzo mi się podobała. Świetna powieść.

    OdpowiedzUsuń
  8. dopisuję tytuł do mojej "listy życzeń"
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie oryginalna książka, ale nie wiem, czy aż nie za mocno oryginalna. Nie ciągnie mnie zbytnio do niej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Po twojej recenzji chcę przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książek tego typu jest mnóstwo, więc jeśli już czytać coś z tego gatunku, to wybierać coś wybijającego się. A widzę, że "Pomiędzy światami" spełnia to kryterium, tak więc dopisuję do mojej listy. No, jak tylko znajdę jej koniec...

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobra recenzja, chociaż książka raczej nie dla mnie ;) Dodaje Twojego bloga do obserwowanych i zapraszam do mnie: http://ksiazki-recenzja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Baardzo ciekawa recenzja aż ma się ochote przeczytać! Pozdrawiam i zapraszam do mnie.;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Hm... Chyba Liz nie do końca nie zapomniała o swoim życiu po śmierci skoro chciała obudzić swoją siostrę.
    Ale lektura interesująca, jednak wydaje mi się, że temat odrobinę oklepany.

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślałam, że będzie to kolejna młodzieżówka, podobna do tych wszystkich książek, których teraz pełno. Dlatego zaskoczyła mnie Twoja recenzja i z pewnością zachęciła. Prawdopodobnie za niedługo sięgnę po tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że Tobie też się spodobała! ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam kiedyś książkę o podobnej tematyce, ale nawet nie pamiętam tytułu:) Niemniej jednak po tę chętnie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Po twojej recenzji z pewnością będę musiała ją przeczytac jak tylko wygrzebie się z innych moich stosików. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka zdecydowanie nie dla mnie, odpuszczę ją sobie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolejna dobra recenzja, na pewno sięgnę. ;3

    OdpowiedzUsuń
  21. Słyszałam o tej książce wiele dobrego, ale jakoś nigdy nie mogłam na nią trafić. Czas się wreszcie za siebie wziąć i iść do biblioteki. ;)
    Ciepło,
    Ew

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam o książce. Po recenzji mam mieszane uczucia - niby mnie zaciekawiła, a niby nie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Zastanawiam się jeszcze nad tą książką...

    OdpowiedzUsuń
  24. wydaje mi się że jest bardzo ciekawa. musze ją przeczytc

    OdpowiedzUsuń
  25. Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo jestem ciekawa tej książki. Mam nadzieję, że niedługo uda mi się ją dorwać w swoje łapska. ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z pewnością przeczytam, lubię takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Również naczytałam się wiele dobrego na jej temat, dlatego z chęcią po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam w planach przeczytać, wszystko przede mna:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Kupilam ta ksiazke jakos miesiac temu. Obecnie lezy na polce i nie moge sie za nia wziac :)

    OdpowiedzUsuń