piątek, 27 kwietnia 2012

Zabawa dla moli książkowych

Do zabawy zostałam zaproszona przez Marcepankową za co bardzo dziękuję. A oto odpowiedzi:

1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?

Czytałam o bardzo różnych porach. Czasami tuż po przebudzeniu, w ciągu dnia, wieczorem. Po prostu kiedy tylko mam trochę wolnego czasu. Najchętniej czytam jednak wieczorem, tuż przed zaśnięciem.

2. Gdzie czytasz?

Czytam praktycznie wszędzie. W domu, w szkole, w samochodzie, autobusie i wszelkich innych środkach komunikacji. Czytam tam gdzie mam pod ręką książkę

3. W jakiej pozycji czytasz najchętniej?

Najczęściej i najchętniej czytam leżąc na brzuchu, na łóżku, opierając się łokciami. Pozycja dość niewygodna, ale moja ulubiona. Chętnie także czytam przy biurku, bądź przy pół leżąc oparta o poduszki.

4. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?

Najczęściej zaczytuję się w książkach młodzieżowych, przygodowych oraz paranoranormalach. Ostatnio jednak moje horyzonty poszerzyły się na kryminały za sprawą książek Christie, a także na wiele innych powieści, których gatunki wciąż poznaję.

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?

Ostatnio zakupiłam całą trylogię Igrzysk Śmierci i muszę przyznać, że zakup był bardzo udany. Dostałam książkę „Okup drapieżców” od wydawnictwa Wilga. Recenzje tej książki możecie znaleźć w poprzednich postach.

6. Co czytałaś ostatnio?

Ostatnio czytałam książkę „Igrzyska Śmierci” i chyba nie muszę dodawać, że bardzo mi się podobała.

7. Co czytasz obecnie?

Aktualnie zaczytuję się w książce „Pałac Północy” autorstwa Zafóna. Muszę przyznać, że książki tego autora coraz bardziej mi się podobają.

8. Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi? Jeżeli używasz zakładek, to jakie one są?

Nigdy nie zaginałam rogów. Jest to dla mnie jak niewybaczalna zbrodnia. Uważam, że książka to odwieczny przyjaciel człowieka i tak też staram się ją traktować. Nie mam jakiś specjalnych zakładek. Używam wszystkiego co tylko zobaczę w zasięgu wzroku, nadającego się do tej funkcji. Najczęściej są to bilety, paragony i wszelkiego rodzaju karteczki.

9. Ebook czy audiobook?

Czytam najczęściej normalne, standardowe książki papierowe. Nie uznaję książek w komputerze, czy na płycie. Po prostu tego nie lubię. Jeżeli jednak miałabym wskazać odpowiedź, zapewne padłoby na ebook. Na audiobookach zwyczajnie nie mogę się skupić.

10. Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?

Najchętniej lubiłam czytywać wiersze Jana Brzechwy. Lubiłam także (i nadal lubię) sympatycznego Kubusia Puchatka.

11. Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?

Każdy bohater (a przynajmniej większość) ma w sobie to "coś" dzięki czemu go lubię. Tym "cosiem" może być wszystko. Tak, więc niech to pytanie pozostanie bez dokładnej odpowiedzi.

Do dalszej zabawy zapraszam Mery oraz Olę123. Jeżeli oczywiście będą miały ochotę :)

20 komentarzy:

  1. Nie mogłabym czytać leżąc na brzuchu. Zbyt niewygodne bym mogła się skupić :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne :D ja tez przystapie

    OdpowiedzUsuń
  3. wypożyczyłam "Pałac Północy" i niedługo zabieram się za lekturę :)
    na brzuchu nie potrafię czytać, usnęłabym ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie lubię na brzuchu leżeć.:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Też prawie zawsze leże na brzuchu;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna jest ta zabawa. :) Twoje odpowiedzi ciekawe. Jeśli chodzi o ulubiona pozycję podczas czytania, to ja mam podobnie. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Też brałam udział, ale na brzuchu zupełnie niewygodnie mi się czyta. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tylko śpie na brzuchu, książkę mi się ciężko czyta;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciężko się czyta książkę leżąc na brzuchu, nie wytrzymałabym tak 5 minut :)
    Też ostatnio kupiłam "Igrzyska śmierci". :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A mi się właśni czyta na brzuchu bardzo wygodnie :)
    Z chęcią przeczytałabym ,,Pałac Północy". Zazdroszczę możliwości zapoznania się z nim :)

    Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili,
    Shadow(wcześniej Panna Nikt)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z niecierpliwością czekam na Twoją recenzję powieści Zafona. Jeszcze nie miałam kontaktu z jego powieściami, więc każda opinia jest dla mnie wartościowa.
    I ja też najczęściej czytam na brzuchu, tak chyba jest najlepiej, choć po kilkunastu minutach nie mogę ruszać rękami.;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że czytamy w takiej samej pozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna zabawa i interesujące odpowiedzi! I mnie "Igrzyska śmierci" ogromnie się podobały. xD

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytam w takiej samej pozycji, co ty ;)
    A "Kubuś Puchatek" to także moja ulubiona książka z dzieciństwa ;))
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kubuś Puchatek <3
    Też ostatnio zakupiłam całą trylogię IŚ, ale jeszcze nie zaczęłam czytać. Majówka jednak temu sprzyja, więc zaraz się zabiorę za pierwszy tom.
    Dziękuję bardzo za zaproszenie. Z pewnością skorzystam, jednak najpierw uporam się w wyzwaniem 30 dni z książkami...

    Pozdrawiam i czekam na recenzję Zafona!

    OdpowiedzUsuń
  16. też lubię czytać na brzuchu, ale potem mam tak zdrętwiałe ręce, że nie mogę się podnieść ;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja czytam tylko w domu. W innych miejscach w ogóle nie mogę się skupić. Szkoła - no ok. Przeszkadzają ludzie dookoła, którzy ciągle podchodzą i pytają "O, a co to takiego?" :) Ale na podwórku, albo gdziekolwiek... Nie da rady. Paskudne przyzwyczajenie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Styl pisania Zafona bardzo przypadł mi do gustu i na pewno sięgnę po inne książki tego autora. W nich również znajdzie się właśnie ta.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń