czwartek, 28 czerwca 2012

80) Pretty Little Liars Bez skazy

Cztery przyjaciółki – Emily, Aria, Hanna i Spencer –  każda z nich ma własne nieznane nikomu sekrety. Ale czy nadal są tajemnicą? Wiedziała o nich tylko Alison. Ale ona nie żyje, prawda? Dziewczyny przecież były na jej pogrzebie. Ktoś zna sekrety przyjaciółek, wie o nich więcej niż mogą przypuszczać, a do tego pisze i wysyła niepokojące wiadomości. O kim mowa? Poznajcie świat czterech przyjaciółek, ich tajemnic oraz A.

Dziewczyny zaczynają dostawać wiadomości. Nie mają pojęcia od kogo. Jedynie Alison znała ich tajemnice, ale ona przecież leży w grobie, pod ziemią. Tymczasem do miasta powraca Toby – główny podejrzany w śledztwie śmierci nastolatki. Dziewczyny postanawiają dowiedzieć kto jest A. Nie podejrzewają, że będzie to aż tak trudne. Ich życie ulega gwałtownej zmianie. Czyżby to była sprawka A.?

Pierwszą część „Pretty Little Liars Kłamczuchy” bardzo mi się podobała. Byłam po prostu zachwycona tą serią. Z wielkim napięciem czytałamkontynuację. Byłam ciekawa jak autorka pokieruje losami bohaterek. Nie zawiodłam się na pani Shepard. Książka jest nadal oryginalna. Nie spotyka się teraz powieści młodzieżowych, w których bohaterki dostają niepokojące wiadomości. Równie dobrze autorka mogła napisać zwykła historię czterech dziewczyn, jednak ona wspaniale wplotła w nią wątek tajemniczości i grozy.

Książka napisana jest prostym, przystępnym dla młodzieży językiem. Jednakże nie on jakiś banalny, czy nudny. Wręcz przeciwnie. Autorka stworzyła książkę tak, że ona jeszcze bardziej wciąga czytelnika. Muszę przyznać, że byłam zaskoczona dynamiką powieści. Pani Shepard nie daje czytelnikowi odetchnąć między poszczególnymi wydarzeniami, ponieważ już szykuje nam kolejne, równie niesamowite. Jestem zachwycona tym jak autorka potrafi wciągnąć czytelnika w swoją historię.

Bohaterki książki są także jej mocną stroną. Każda z nich ma całkiem inny charakter. Postać Arii od razu okazała się moją ulubioną. Spodobała mi się jej przebiegłość, a z drugiej strony wrażliwość i uczuciowość. Spencer również przypadła mi do gustu. Jest mądra, inteligentna, ale tak jak każdy człowiek popełnia błędy. Emily jakoś szczególnie nie polubiłam. Jest ciekawą osobą, której tajemnice są bardzo nietypowe w porównaniu do jej przyjaciółek. Natomiast Hanna to bohaterka, która według mnie jest miła, ciekawa. Jednakże jakoś szczególnie jej nie polubiłam. Inni bohaterowie są również dobrze wykreowani..

Kiedy przeczytałam pierwszą część od razu zainteresowałam się serialem i zaczęłam go oglądać. Tak jak czytałam w Waszych opiniach, serial jest niemal taki sam jak książka. Spodziewałam się jakieś bardziej urozmaiconej opowieści. W tej kwestii zawiodłam się na serialu jednakże od razu go nie skreślam. Bohaterki zostały bardzo dobrze dobrane do swoich ról, a wykonanie również nie jest najgorsze.

Podsumowując, książka „ Pretty Little Liars Bez skazy” jest lepsza od swej poprzedniczki. Spodobała mi się za interesującą historię perfekcyjnie opisaną przez autorkę. Jest idealna dla osoby, która poszukuje oryginalnej, ciekawej książki dla młodzieży, która nie będzie zwykłych paranormalem. Zachęcam do zapoznania się z tą serią, gdyż naprawdę warto.

Moja ocena: 5/6

Tytuł: Pretty Little Liars Bez skazy
Tytuł oryginału: Flawless
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 315
Rok wydania: 2011



Informacja od księgarni Matras:

Zapraszamy do księgarni www.matras.pl i do skorzystania z aktualnych
promocji!

Autorzy z rabatem 20% Co trzy dni wszystkie tytuły innego z popularnych
autorów objęte są  rabatem -20%. Nie trać okazji.

Kup 10 książek z wyprzedaży, odbierz rabat 20%!
Wzbogać swoją biblioteczkę o nowe tytuły. Wśród książek z wyprzedaży
znajdziesz dobrą literaturę już za 2, 5 czy 10 złotych!

Sprawdź opcję odbioru zamówienia w paczkomacie InPost. Teraz za dostawę
zapłacisz tylko 1 zł! Dostawa zamówienia o wartości większej niż 200 zł
za darmo.

Odwiedź ebook.matras.pl i kupuj z rabatem -15% książki w wersji
elektrornicznej. Czytasz, klikasz!

31 komentarzy:

  1. rowniez czytalam i baardzo mi sie podobala :)
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, ale najpierw oglądałam serial, a książka jest identyczna. Ale i tak będę chciała przeczytać dalsze części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja chcę w końcu przeczytać tę serię! Nigdy jeszcze jakoś nie miałam okazji...

    A okładki każdego tomu naprawdę bardzo mi się podobają. Kupiłabym tę serię nawet dla samych okładek xDD

    OdpowiedzUsuń
  4. Serię Pretty Little Liars chciałabym mieć na swojej półce. Chyba nie długo będę musiała odwiedzić internetową księgarnię.

    OdpowiedzUsuń
  5. Już za niedługo zabiorę się za pierwszą część serii i jak widzę nie będę miała czego żałować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. o...widzę, że już przeczytałaś.... :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej części - niestety! Ale przymierzam się już do kupna ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. seria cały czas przede mną :(
    a tę promocję Matras przejrzę, bo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Całą serię mam w planach. Już nie mogę się doczekać, kiedy ją przeczytam, bo recenzja naprawdę zachęcająca ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam zamiar kiedyś przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam 5 pierwszych części i są dobre, aczkolwiek nie takie świetne jak serial! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem szczerze, że mimo tylu pozytywnych recenzji, jakoś nie potrafię się przekonać do tej serii. Może to dlatego, że bohaterki wydają mi się strasznie wymuszone, a fabuła mało ciekawa. Jedyne co mi się w nich podoba na pierwszy rzut oka to okładki, po których niestety nigdy nie oceniam książki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę w końcu sięgnąć po tę serię, zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeczytałam już 6 części i są coraz lepsze. Uwielbiam tę serię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po pierwsze, bardzo podoba mi się okładka tej książki. Nie wiem dlaczego, ale ma w sobie to "coś", co przyciąga wzrok.
    A po drugie, najpierw muszę zacząć czytać od początku, a coś czuję, że ta seria umiejętnie mnie wciągnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. nie czytałam jeszcze ale mam wielką ochotę na tę serię :) choćby dlatego, że lubię historie o kilku przyjaciółkach i dlatego, że okładki niesamowicie mi się podobają! :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam jeszcze tej serii. Na początku wydała mi się mało interesująca. Teraz nabieram na nią powoli ochoty ale jak do tej pory nie udało mi się dorwać jeszcze żadnej części.

    OdpowiedzUsuń
  18. Obecnie czytam czwartą część serii. Pierwsza nie bardzo mi się spodobała, ale im dalej brnęłam, tym bardziej mnie wciągały...

    OdpowiedzUsuń
  19. Tylko pierwsze odcinki trzymają się książek, a potem jest duża rozbieżność. Ale serial na tym nie traci. Dopiero 2 sezon jest taki sobie. Jednak książki to książki, ja już po 7 tomie i mogę Ci powiedzieć, że robi się coraz lepiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W planach mam całą serię. Na razie pierwszy tom planowany jest w oryginale. Żeby naukę połączyć z przyjemnością.:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam w planach całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przede mną jeszcze pierwsza część, która czeka na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. No nie, wszyscy cały czas przypominają mi o tej serii... muszę wreszcie się za nią wziąć :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostatnio wygrałam w konkursie pierwszą część, więc przeczytam w mgnieniu oka! :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam całą serię. Nie mogę doczekać się "Pożądanych"! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam właśnie dwa pierwsze tomy i bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nawet nie wiesz jak bardzo chcę przeczytać całą serię, ale chyba na razie muszę nacieszyć się tylko serialem :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytam książki i kocham całą serie, podobnie jak serial;)

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja najpierw oglądnęłam serial, a dopiero później, zafascynowana historia, sięgnęłam po pierwszy tom. I książka i serial cieszą się moją niesłabnącą sympatią.

    OdpowiedzUsuń
  30. Czytałam pierwszą część i bardzo mi się spodobała, więc niedługo przeczytam także drugą :)

    OdpowiedzUsuń