piątek, 20 lipca 2012

89) Pretty Little Liars Niewiarygodne

Przez pierwsze trzy tomy śledziłam wzrokiem na kartkach powieści, przygody czterech przyjaciółek. Przyglądałam się ich kłamstewkom, sekretom, tajemnicom. Patrzyłam jak zmagają się z bezlitosnym/ą A. Kto to tak naprawdę jest? A dziewczyny były już tak blisko… W kolejnym tomie przygód dziewczyn z Rosewood, autorka serii Sara Shepard, nie daje odpuścić swoim czytelnikom i ciągle trzyma ich w napięciu. Czy dowiemy się kim jest tajemniczy/a A.?

A. serwuje coraz to nowsze i ciekawsze rozrywki dla Arii, Hanny, Emily oraz Spencer. Tyle że dla kogo są one ciekawe… Emily musi wyjechać do Iowa, ponieważ jej rodzicom nie podoba się to, że nie jest normalna. A najgorsze dla dziewczyny jest to, że gdyby nie A. rodzice nie dowiedzieliby się o pocałunku. Natomiast Aria uczestniczy w zajęciach artystycznych ze „sztuki mimowolnej”. Nie miała się gdzie podziać, dlatego zamieszkała razem z Meredith oraz Byronem. Co gorsza na zajęciach spotyka kogoś o kim chciałaby zapomnieć. Spencer ma poważne problemy. Jej praca została zgłoszona do jednego z najbardziej prestiżowych konkursów. Przepraszam, napisałam JEJ praca? Przecież to wypracowanie Melissy! Spence ma duże kłopoty. Hanna nie może się pozbierać po wypadku. Podobno wie kim jest A., ale nie może sobie tego przypomnieć. A. szykuje jej natomiast nowe niespodzianki. Nadawca tajemniczych SMS-ów coraz bardziej bawi się życiem czterech przyjaciółek. Niespodziewanie na jaw wychodzi nieznany epizod z życia Alison, który rzuca nowe światło na sprawę jej morderstwa. Czy dziewczynom uda się rozszyfrować kim jest A.?

Tak, nareszcie poznajemy kim jest A.! Nie mogłam się doczekać tej chwili. Z drugiej strony miałam wrażenie, że ujawnienie tożsamości nadawcy tajemniczych SMS-ów było mało…spektakularne? Spodziewałam się wielkiego BUM na wieść o tym kim jest A. A dostałam taką sobie wiadomość. Tak jakby powiedzieć: „Wiem kto jest A. Jest to…” I koniec. Właśnie, czy to koniec przygód dziewczyn? Czy już nie poznam ich dalszych losów? Zakończenie tego tomu było dla mnie takie…kończące. Jakby już nic więcej nie miało się wydarzyć. Jednak czytając pierwsze trzy tomy poznałam już trochę Sarę Shepard i podejrzewam, że tak łatwo nie odpuści naszym czterem przyjaciółkom.

Po raz kolejny Sara Shepard udowodniła, że potrafi trzymać czytelnika w napięciu.. O przygodach Arii, Emily, Hanny i Spencer zawsze czytam z wielkim zaciekawieniem. Za każdym razem kiedy przewracałam kartkę tej książki następowało jakieś zupełnie niespodziewane zdarzenie. Za to właśnie lubię Pretty Little Liars. Za ciągłe trzymanie w napięciu, niespodziewane zdarzenia, czasami nawet za momenty grozy. Jednakże książki nie czytałoby się tak przyjemnie gdyby nie styl autorki. Sara Shepard posługuje się lekkim, mało wymagającym językiem. Dzięki temu książkę można czytać w każdym miejscu nawet przy głośnym telewizorze, czy radiu, ponieważ i tak będziemy mogli skupić swoją uwagę na przepływających przed oczami literami.

Podsumowując, książka „Pretty Little Liars Niewiarygodne” jest naprawdę niewiarygodna. Sara Shepard po raz kolejny udowodniła, że potrafi nie tylko stworzyć wspaniałą historię, ale również ją kontynuować. Martwię się tylko, czy kolejna część będzie równie dobra skoro nie ma już A…
Moja ocena : 5/6
Tytuł: Pretty Little Liars Niewiarygodne
Autor: Sara Shepard
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2011

30 komentarzy:

  1. Przeczytałam pierwszą część i wciąż nie mogę się zabrać do napisania recenzji ;d

    Ale z przyjemnością przeczytam kolejne tomy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mówię nie, ale nie wiem, czy mi się spodoba.;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się wziąć za pierwszą część. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie miałam styczności z tą serią, jednak po tylu pozytywnych recenzjach w przyszłości postaram się to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cała seria jest na mojej liście must read!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam! I książki i serial ale ekranizacja lepsza!!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chciałabym przeczytać tę serię;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na mnie na razie czeka pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę zabrać się za pierwszy tom:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Musze się wreszcie za to zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach dopiero pierwszą część

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta seria to chyba jedna z moich ulubionych!
    Nie masz co się martwić. Według mnie kolejne części są nawet lepsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie martw się, kolejna część też jest ciekawa ;) Ja obecnie czekam aż kupię sobie 6 część... Ta seria wciąga!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie martw się!
    Jeszcze nie raz książka cię zaskoczy!
    Muszę ci powiedzieć, że to nie koniec przygód z A. i zabójcą Ali.
    Jak najszybciej przeczytaj 5 tom!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś tam hen hen... mam zamiar się za serię zabrać :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka może być nawet ciekawa, ale ten tytuł jest trochę dziwny. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wciąż jeszcze przede mną pierwszy tom. Ale już niedługo. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Może kiedyś przeczytam, ale najpierw musiałam przeczytać pierwszy tom, którego niestety nie mam. Serial mnie niezbyt zaciekawił, mam nadzieję, że książka będzie bardziej interesująca i wciągająca :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niedługo będę czytać drugą część :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Warto spróbować.;) Tym bardziej, że tematyka i gatunek jest bardzo bliski mojemu sercu.;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę się wziąć w garść i wreszcie zacząć czytać tą serię. Też słyszałam już o niej bardzo wiele pozytywnych opinii i wydaje się bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam tylko pierwszą część, ale powiem ci, że mnie nie powaliła :P Nie wiem, może przez to, że dawno nie czytałam typowo "młodzieżowych" książek zaczytując się w thrillerach, ale jak dla mnie to jest taka książeczka na lekkie "odmóżdżenie" :P Nie mówię, że to źle, bo i takie książki są potrzebne, ale trochę się zawiodłam. A nawet bardzo się zawiodłam, bo serial jest moim ukochanym serialem i wciągnął mnie bez reszty :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pora zabrać się za tom 3. Nie mogę się doczekać, a by poznać kim jest A. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Serial jest o niebo lepszy, jednak z niecierpliwością czekam na ósmy tom!

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę się wreszcie zabrać za tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam coraz większą ochotę na całą serię :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Cały czas mam w planach kupić całą serię, ale gdy wchodzę do księgarni, zawsze wracam do domu z czymś innym, więc pewnie dopiero za rok zakupię tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Po przeczytaniu tylu recenzji, dotyczących całej serii "Pretty Little Liars" chyba skuszę się, żeby przeczytać książki autorstwa Sary Shepard :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam w planach. Niedawno skończyłam czytać trzecią część :) Mam nadzieję, że niedługo dorwę czwarty tom :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przeczytalam 9 czesci i czekam na kolejne ;))

    OdpowiedzUsuń