piątek, 5 października 2012

97) Ostrożnie z marzeniami

W życiu często ludzie wpadają w przeróżne kłopoty. Można powiedzieć nawet, że za każdym rogiem można spotkać jakiś problem. Są to sprawy większe i mniejsze, a jednak sprawiają, że ludzie bywają zmartwieni. Na jeden z takich dużych kłopotów trafiła Agnieszka, bohaterka książki „Ostrożnie z marzeniami” autorstwa Mai Kotarskiej. A wszystko zaczęło się tak niewinnie…

… od przejęcia spadku po nieżyjącym wujku. Ładny domek z ogródkiem zapowiadał bardzo szczęśliwe życie. Agnieszka zmieniła zdanie, gdy porzucił ją narzeczony, a sąsiadką i jednocześnie współlokatorką ładnego domku okazała się być kobieta dążącą  po trupach do celu jakim było uprzykrzanie Agnieszce życia. Sabina Boszko miała swoje powody by nienawidzić nowej współlokatorki. Wkrótce jednak życie Agnieszki jeszcze bardziej się komplikuje. Wchodzi ona bowiem na ścieżkę bandytów, którzy od tej pory nie dają jej spokoju.  

Książka przedstawia dość znany wszystkim schemat powieści obyczajowych. Autorka jednak językiem odwraca uwagę czytelnika od niedoskonałości fabuły. Książka bowiem została napisana w sposób łatwy, przyjemny. Autorka opisała w książce wiele śmiesznych sytuacji, które sprawiają, że od czasu do czasu czytelnik uśmiecha się nad kartkami powieści. Książkę przyjemnie się czyta również dzięki wartkiej akcji. „Ostrożnie z marzeniami” to powieść, którą wręcz się pochłania. Czyta się ją w zastraszającym tempie, gdyż historia w niej opisana naprawdę wciąga.

Główne bohaterki książki to Agnieszka oraz Sabina, które jednocześnie są największymi wrogami. Pierwsza z nich to sympatyczna postać, która od razu zapada w pamięci. Druga natomiast to bohaterka, która chciała, mówiąc wprost wyrzucić współlokatorkę z domu. Zawsze spokojną i opanowaną Agnieszkę, Sabina potrafiła doprowadzić do granic cierpliwości. Mimo, że jako czytelniczka powinnam jej nie lubić, przyznam, że jest ona jedną z najmocniejszych stron tej książki. Jest to starsza pani, która potrafi rozbawić do łez, a jej pomysły są naprawdę niestworzone. W połączeniu obie bohaterki wypadają świetnie.

 „Ostrożnie z marzeniami” łączy w sobie zarówno powieść obyczajową, ale również trochę kryminalną. Książka ta opowiada historię życia Agnieszki, która natrafia na przeciwności losu wśród których znajdują się także niebezpieczni bandyci. Autorka świetnie potrafi odnaleźć się i w opisie normalnego życia Agnieszki, ale również sytuacjach grozy. Zarówno miłośnicy kryminałów jak i powieści obyczajowych znajdą w tej książce coś dla siebie.

Książka stawia przed nami pytanie: czy marzenia są nam potrzebne? Na przykładzie Agnieszki możemy spostrzec, że marzenia często są przeciwko nam. Bohaterka marzyła o szczęśliwym życiu, a dostała dom z niemiłą lokatorką. Każdy sam powinien odpowiedzieć na to pytanie. Książka zmusza do refleksji i uświadamia, że nie zawsze wszystko układa się po naszej myśli.

Podsumowując, „Ostrożnie z marzeniami” to książka, z którą można miło spędzić czas. Łączy ona kryminał, ale również zwykłą powieść obyczajową dlatego jest skierowana osób, które w tych gatunkach gustują. Polecam ją tym, którzy chcą przeczytać mało wymagającą, wciągającą książkę, która pozwala oderwać się od rzeczywistości.

Moja ocena: 5/6

Tytuł: "Ostrożnie z marzeniami"
Autor: Maja Kotarska
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 303

12 komentarzy:

  1. Książkę również czytałam i mam wobec niej podobne zdanie :) Lekka i ciekawa lektura. Pozdrawiam ps. świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę powiedzieć, że mnie zachęciłaś. Dawno nie czytałam żadnej obyczajówki, więc następnym razem podczas pobytu w księgarni rozejrzę się. Nie wiem w ogóle jak to jest możliwe, że dzisiaj wyszłam z pustymi rękami. Świetna recenzja, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegoś czasu mam tę książkę w planach. Swoją recenzją narobiłaś mi na nią jeszcze większej ochoty.
    Koniecznie chcę przeczytać!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam tę książkę na półce i grzecznie czeka na swą kolej :)
    a kupiłam ją sobie dzięki recenzji jednego bogera [pisanyinaczej] ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie :) Bardzo podoba mi się okładka.. Niby zwyczajna, a jednak patrzy się na nią z wielką przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To, że nie zawsze wszystko układa się po mojej myśli to już zauważyłam. Nie muszę o tym czytać.
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę to nie moja tematyka. A dodatkowo polska powieść, od których raczej uciekam, dlatego sobie odpuszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpisuję na listę. Może uda mi się ją w końcu dopaść. ;)
    ___
    Rozumiem, nie będę zmuszać do jej przeczytania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak to już jest z tymi marzeniami - często robią na opak ;)
    A po książkę z przyjemnością sięgnę, bo wydaje mi się interesującą lekturą na jesienny wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeśli natrafię to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety raczej nie dla mnie ;(

    OdpowiedzUsuń