środa, 10 października 2012

Lista ulubionych czytadeł

Witajcie,

Na blogach ostatnio pojawiały się listy ulubionych czytadeł. Mimo, że nie zostałam do niej przez nikogo konkretnego zaproszona, postanowiła również stworzyć taką listę. Szczerze mówiąc sprawiło mi to dużo kłopotu, gdyż nie jest aż tak łatwo przedstawić dziesięć ulubionych książek (czyt. wybierać z ok. trzydziestu).


1.Harry Potter – J.K. Rowling.- Jedna z najważniejszych książek mojego życia. Przygody młodego czarodzieja pochłaniałam zawsze w zastraszającym tempie. Nie wiem jak Rowling to zrobiła, ale tych książek nie da się czytać wolno, czy po kawałku. Pochłania się je w całości! Nieraz zdarzało mi się śnić o Hogwarcie, czy o otrzymaniu listu do tejże szkoły. Niestety nadal czekam…



2.Igrzyska Śmierci – Suzanne Collins - Seria, która ostatnimi czasu wywarła na mnie ogromne wrażenie. Podobnie zresztą jak film. Warto ją przeczytać, ponieważ oprócz tego, że przyjemnie się ją czyta uczy nas wielu rzeczy. Uświadamia o tym, jak ludzie potrafią być okrutni.
 

 
3. Cień wiatru – Carlom Ruiz Zafón – Jest to książka, która głęboko zapadła mi w pamięci. Poruszyła mnie historia Daniela. Autor ma niezwykły talent tworzenia fikcji literackiej, która wydaje się czytelnikowi prawdziwa. Od momentu przeczytania „Cienia Wiatru” Zafón stał się jednym z moich ulubionych autorów.
 


4. Jane Eyre- Charlotte Bronte - Kolejna książka, którą miło wspominam. Przeczytałam ją całkiem niedawno jednak wiem, że będę do niej często wracać. Historia Jane jest naprawdę niezwykła. Warto się z nią zapoznać.

 

 
5. Oskar i pani Róża –  Książka przy której można płakać. Jest to jedna z najbardziej wzruszających opowieści jakie przeczytałam. Jak na razie przeczytałam tylko dwa opowiadania tego autora, jednak mam zamiar zapoznać się z jego innymi książkami.
 



6. Ania z Zielonego Wzgórza- Lucy Maud Montgomery – Seria, do której mam wielki sentyment. Pamiętam jak zaczytywałam się w niej w czasach podstawówki. Chętnie wracam do tej książki i jej kontynuacji.

 


 
7. Felix, Net i Nika – Rafał Kosik – Jedna z najlepszych polskich serii młodzieżowych. Przygody trójki przyjaciół się niezwykłe. Podoba mi się język autora, śmieszne sytuacje, które pasują do współczesnej młodzieży.
 



 8. Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy – Rick Riordan – Seria przypadła mi do gustu dzięki temu, że autor zdecydować się umieścić w niej bogów olimpijskich. Zawsze interesowałam się wierzeniami starożytnych greków, więc szybko seria stała się moją ulubioną.


 


9. Madame – Antoni Libera – Czytałam niedawno tę książkę i niezwykle mnie ona poruszyła. Nawet nie potrafię opisać tej książki. Po prostu trzeba przeczytać. I wszystkich do tego zachęcam.
 



10. Opowieści z Narnii – S.C Lewis – Seria znana każdemu z nas. Przywodzi na myśl dzieciństwo i chwile spędzone właśnie z tą serią. Umieszczając tę serię w liście chodziło mi o całą twórczość Lewisa.


***

 


Przyszła jesień, a jednocześnie szkoła, więc czasu wolnego niestety nie mam zbyt wiele. Nie mam więc możliwości czytać książek tak dużo jak bym chciała. Aktualnie cały czas zajmują mi "Krzyżacy" - lektura przez których nie mogę przebrnąć. Mimo braku czasu będę starała się umieszczać jak najwięcej recenzji na blogu. Zobaczymy jak to będzie:)

29 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że lubimy podobne lektury :) Montgomery ubóstwiam, podobnie jest ze Schmittem, Zafonem i Bronte :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę na Twojej liście także swoje ulubione czytadła:) "Oskar i pani róża" oraz "Jane Eyre" to niesamowite i piękne książki, które mogę czytać od nowa w nieskończoność. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Opowieści z Narnii, Cień wiatru, Anię z Zielonego wzgórza, reszty raczej nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry Potter, Ania z Zielonego Wzgórza i Narnia to także moje ulubione. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne zestawienie. Widzę, że mamy podobne gusta :D Seria o Ani, "Opowieści z Narnii", "Oskar i pani Róża" i "Jane Eyre" to również moje ukochane książki. Nad "Madame" kilka dni temu się zastanawiałam... Była duża promocja w księgarni. Jednak wybrałam "Zaskoczonego radością" Lewisa. Ale skoro tak polecasz, na pewno przeczytam. Skrobnęłabyś recenzję?

    Pozdrawiam ciepło!
    tulipanowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zapraszam tutaj: http://mojerecenzjeksiazek.blogspot.com/2012/06/79-madame.html
      Książka jest naprawdę świetna. Zachęcam do przeczytania:)

      Usuń
  7. Widzę, że kilka książek mamy wspólnych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Trafne pozycje. Niektóre czytałam, a z innymi chciałabym się zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe zestawienie :)
    Sama również wybrałabym Harryego, Anię z Zielonego Wzgórza oraz "Cień wiatru" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Harrego tata czytał mi do poduszki jak byłam mała, percy-uwielbiam, igrzyska - kocham!

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam omijanie opisów - to jedyny sposób, żeby zdzierżyć Krzyżaków xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Na swojej liście na pewno też umieściłbym Harry'ego Pottera, Igrzyska śmierci prawdopodobnie też.
    Przez Krzyżaków, jak i przez inne książki Sienkiewicza nie przebrnąłem. Zawsze kończę po paru rozdziałach. I niby tego nie czyta się jakoś źle, ale po odłożeniu książki absolutnie nie chce się do niej wracać.. :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, mój list z Hogwartu też zaginął. I chyba się nie odnajdzie, kto przyjmie 19-latkę do szkoły? xD

    Właśnie, muszę powoli zacząć swoją listę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Harry Potter, Igrzyska Śmierci i Percy Jackson <3 W zupełności się zgadzam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Harry mnie urzekł, choć czytałam już w zupełnie dorosłym wieku :-) Bardzo lubię "Madame" - naprawdę przepiękna powieść, bardzo żałuję że po tym debiucie Libera nie wydał już kolejnych takich dzieł... "Cień wiatru" także mi się podobał, choć inne książki Zafona już nie. Schmitta też lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Harry'ego Pottera nigdy nie czytałam, więc nie wiem czy znalazłby się na mojej liście. A z pozostałych książek czytałam jedynie "Oskar i Pani Róża" i część pierwszą przygód z Narnii, których raczej nie zaliczyłabym do swoich ulubionych czytadeł. Każdy jednak ma inne gusta, więc nie mam zamiaru polemizować z Twoim zestawieniem.
    Mnie również szkoła i nauka zabiera dużo wolnego czasu, więc moje czytanie ogranicza się do kilku, kilkunastu stronic dziennie, ale myślę, że w końcu wyjdę na prostą i przeczytam więcej niż dwie książki w tym miesiącu. :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ania z Zielonego Wzgórza wymiata <333

    OdpowiedzUsuń
  18. Harry Potter, Opowieści z Narnii, Igrzyska Śmierci, Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy- kocham!
    Felix, Net i Nika to też fajne książki.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja akurat "Krzyżaków" pokochałam. Chyba jest to jedyna lektura z gimnazjum, którą przeczytałam z przyjemnością ;)

    Co do tematu notki, z wymienionych przez ciebie książek najbardziej lubię serię "Felix, Net i Nika" :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Harrego Pottera czytało się rewelacyjnie, Ani z Zielonego wzgórza nie wspominam już tak miło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Za Anią z Zielonego Wzgórza również nie bardzo przepadam, Cień Wiatru wielbię-muszę sobie odświeżyć tę lekturę w najbliższym czasie, a numer 5 i 2 mam w planach-książki te czekają na swoją kolej w mej biblioteczce.
    Za to na serię "Felix, Net i Nika" nigdy nie miałam ochoty :)

    Uwielbiam "Krzyżaków"!

    OdpowiedzUsuń
  22. Z większością wymienionych przez Ciebie książek się zgadzam, kilku jeszcze nie czytałam. A co do "Krzyżaków"... Cóż, cieszę się, że mam ich już za sobą. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Percy i Igrzyska - KOCHAM <3
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Harry Potter, Igrzysk Śmierci, Opowieści z Narni Kocham <3 + Saga Zmierzch Której nie ma na liście :D
    Ania z Zielonego Wzgórza też lubię

    OdpowiedzUsuń