wtorek, 30 października 2012

Stosik październikowy

Witajcie,

Zima do nas zawitała. Nie przepadam za tą porą roku. Zimno, mokro i tak nieprzyjemnie. Trzeba jednak przyznać, że książki jakoś szybciej się czyta w domu, gdzie jest tak cieplutko. A najchętniej to pod kocykiem z kubkiem herbaty w ręku.:)

Chcę również wytłumaczyć się z tego, że tak rzadko pojawiają się recenzje, czy jakiekolwiek posty na blogu. Powód bardzo oczywisty - szkoła. Nauka, nauka i jeszcze raz nauka. Wracam do domu dość późno (ok.17), muszę zrobić wszystkie prace domowe, a przeczytanie przynajmniej jednej strony książki jest nie lada wyczynem, ponieważ już o 20. padam z nóg. Na pocieszenie przygotowałam stosik, który prezentuje bardzo ładnie, prawda?



Od góry:

1. "Krótka historia o istocie umierania" Michał Staroszczyk - Króciutka książka, ukazująca przejmującą historię. Recenzja pojawiła się ostatnio. - od autora.

2. "Niania w Paryżu" Agnieszka Moniak-Azzopardi - Czeka aż zacznę czytać. Już nie mogę się doczekać kiedy to nastąpi. - od portalu Szuflada.net.

3. "Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek" Mary Ann Shaffer i Annie Barrows. - Postanowiłam przeczytać tę książkę przez parę pozytywnych recenzji, ale również ze względu na tytuł, który jest interesujący i niezwykle oryginalny. - od wydawnictwa Świat Książki

4. "Wichrowe Wzgórza" Emily Bronte - Cóż, klasyka. Wypadałoby przeczytać. Już nie mogę się doczekać. - od księgarni Gandalf.

5. "Duma i uprzedzenie" Jane Austen - Podobnie jak w przypadku "Wichrowych Wzgórz". Klasyka. - od księgarni Gandalf.

6. "Krzyżacy" Henryk Sienkiewicz - Lektura szkolna. Och, ile ja z tymi "Krzyżakami" godzin przesiedziałam. Ale można powiedzieć, że zwyciężyłam. Bo przeczytałam. - zakup własny.

7. "Kamienie na szaniec" Aleksander Kamiński - Również lektura. Jeszcze przede mną. Chociaż wydaje mi się, że w tym przypadku będzie trochę lepiej. - zakup własny.

8. "Profesor" Charlotte Bronte - Czytało mi się ją niezwykle przyjemnie. Niedługo powinna pojawić się recenzja. - od wydawnictwa MG.

9. "Nic nie trwa wiecznie" Maureen Lee - Czeka na półce. Nie mogę się doczekać kiedy ją przeczytam zwłaszcza, że książka zbiera same pozytywne recenzje.


To by było na tyle. Taki ładny stosik, aż nie wiem od czego zacząć. Co polecacie na początek?

46 komentarzy:

  1. W sumie, to z Twojego stosiku przeczytałabym praktycznie wszystko.
    Z takimi książkami jesiennie wieczory na pewno nie będą nudne. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kamienie na szaniec są rewelacyjne, wciągają i wzruszają :) A "profesora" chciałabym przeczytać, czekam na Twoją opinię :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Baaardzo fajny stosik. :) Na trójeczkę już dawno się napaliłam. Muszę kupić, bo nigdzie w bibliotekach jej nie ma. Podobno jest świetna ;)
    "Duma i uprzedzenie" - <3!
    "Wichrowe wzgórza" i "Profesor" przede mną. ten drugi już czeka na półce. :)
    I "Krzyżaków" i "kamienie..." czytałam. A raczej zmęczyłam. Choć Sienkiewicz w innej postaci (Trylogia, "Quo Vadis" jest świetny!).
    Ostatnia książkę chętnie bym podkradła.

    Miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam "Kamienie na szaniec" i ci go polecam na początek ;)
    Zazdroszczę Bronte i Austen :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zacne pozycje, "Kamienie na szaniec", "Krzyżacy", "Wichrowe wzgórza". Do tej ostatniej książki już od jakiegoś czasu próbuję się zmobilizować, ale jak widać marnie mi to wychodzi. Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Dumę i uprzedzenie" uwielbiam, jak wszystkie książki Austen
    "Kamienie na szaniec", mimo że lektura obowiązkowa - szkolna, to warta uwagi.
    Najchętniej wzięłabym się za lekturę "Profesora" oraz "Nic nie trwa wiecznie"

    OdpowiedzUsuń
  7. "Dumę i Uprzedzenie" polecam! I również "Kamienie na szaniec"! Niesamowita lektura, z dwa razy ją już czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny stosik. Jestem ciekawa Twojej opinii na temat "Krzyżaków" i "kamieni na szaniec". "Wichrowe wzgórze już od dawna mam na oku, ale brak czasu również i mi doskwiera. Życzę miłego czytania. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały stosik. Wichrowe wzgórza po prostu ubóstwiam! Życzę miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały stosik! Najchętniej przeczytałabym coś autorstwa sióstr Brontë, z których książkami nie dane mi było się jeszcze spotkać. "Kamienie na szaniec" bardzo miło wspominam, a nieszczęśni "Krzyżacy" cały czas przede mną. Miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny stosik :) Krzyżaków nie umiałam przeczytać, ale z Kamieni na szaniec byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mnie ciekawi najbardziej Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek :) także czekam na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę Ci "Wichrowych wzgórz"! Sama nadal staram się o własny egzemplarz, gdyż moim skromnym zdaniem książka jest świetna! No i "Kamienie na szaniec" to moja ukochana lektura z czasów szkolnych (obok "Romea i Julii") i mam nadzieję, że Ci również się spodoba. Przyjemnej lektury! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Przecudny stos! Raj dla romantyka, czyli Austen i Bronte i w ogóle... zakochałam się :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Austen i Bronte - znakomicie :-) Nie zwlekaj ze Wzgórzami, ta opowieść pochłonie Cię bez reszty :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wichrowe wzgórza - coś wspaniałego! Książka trudna i w czytaniu i w zrozumieniu do końca, ciężka, ale za to wspaniała!
    Życzę miłej lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny stosik, zazdroszczę Wichrowych wzgórz - cudowna książka. :)
    Przyjemnego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem świeżo po lekturze "Kamieni na szaniec" i naprawdę polecam - z pewnością jedna z najlepszych lektur szkolnych, jakie czytałam :) Zazdroszczę pozycji od Gandalfa! Od dawna chcę przeczytać te książki, a nigdy nie mogę się zebrać... A co do zimy - jak możesz tak mówić?! To najpiękniejsza pora roku! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Kamienie na szaniec i Krzyżaków wspominam bardzo dobrze, o ile jeszcze innym Kamienie się podobają, to rzadko której osobie podobają się Krzyżacy. A ja je uwielbiam <3 Wichrowe wzgórza i Dumę też mam ale jeszcze nie przeczytaną. ;) Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  20. ładny stosik:) czekam na recenzję Niani w Paryżu oraz Profesora;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Krzyżacy, brrrr! ;o
    Nienawidzę lektur szkolnych, jakoś tak..

    Zazdroszczę sióstr Bronte <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Pozycje 3,5,7,8 super. Wichrowych wzgórz jeszcze nie czytałam, natomiast Krzyżaków lubiłam, ale wolę do tej pory trylogię:)

    OdpowiedzUsuń
  23. ,,Profesora" oraz ,,Dumy i uprzedzenia" bardzo Ci zazdroszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak ja cię rozumiem, szkoła potrafi wykończyć, a raczej nauczyciele. Co do stosu - "Kamienie na szaniec" to najciekawsza i najbardziej wzruszająca lektura jaką czytałam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wichrowe Wzgórza, Duma i uprzedzenie , Kamienie na szaniec wszystkie fenomenalne . W najbliższym czasie będę czytać je ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam "Nianie w ..." czeka na swoją kolej. Ciekawa jestem Twoich wrażeń:)

    OdpowiedzUsuń
  27. KRZYŻACY?!?! :OO OO Boże.... :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy stosik :) Krzyżacy są najlepsi hahaha! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo pokaźny stosik, jedynie "Krzyżaków" bym wyeliminowała...;D

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękny stos, mnóstwo klasyki ;)
    Duma i uprzedzenie, Wichrowe wzgórza ♥
    Zazdroszczę Profesora.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Widzę, że siostry Bronte tu u ciebie królują ;) Uwielbiam ich książki i jestem ciekawa twoich opinii. Zainteresowała mnie też książka Maureen Lee. PS. Też nie przepadam za zimą, na szczęście dzisiaj już nie ma śniegu ^^

    OdpowiedzUsuń
  32. Zazdroszczę klasyki i "Kamieni na szaniec". Właściwie nie traktuję tej książki jako lektury, dla mnie przeczytanie jej było wspaniałym przeżyciem i chętnie odświeżyłabym sobie jej pamięć ;) "Krzyżacy" no cóż... przebrnęłam ale zbyt kolorowo nie było ;) Chociaż muszę przyznać, że to co męczyło mnie najbardziej to język Sienkiewicza, gdyby nie to historia mogłaby być nawet w miarę ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  33. Kamienie na szaniec to bardzo ciekawa lektura, ja czytałam z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny stosik! "Kamienie na szaniec" właśnie czytam i jak na razie bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Same cudowne lektury! Miłego czytania już chyba życzyć nie muszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Kocham Wichrowe wzgórza! Całym swoim sercem! Moja najulubieńsza książka! :D

    OdpowiedzUsuń
  37. U mnie to samo, przez naukę też mam strasznie mało wolnego czasu, na czym najbardziej cierpi mój blog i czytanie.
    Co do stosiku to jest świetny, ale od której książki zacząć to ci nie doradzę, bo żadnej z nich nie znam ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Widzę, że sama klasyka:) owocnej lektury życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Lektury szkolne, a kysz, a kysz :-P Ciekawe zdobycze, czekamy na recenzje i opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Zacznij od góry, jak nie umiesz się zdecydować :) PS. Jestem nowa w blogowaniu i Ty to robisz tak, że pod koniec miesiąca dajesz książki które będziesz czytać w listopadzie? Odpisz na recenzje-literackie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń