piątek, 21 grudnia 2012

Co dalej ze Światem Książki?

Dzień dobry,

Ostatnio doszła do mnie bardzo smutna wiadomość związana z jednym z moich ulubionych wydawnictw - Światem Książki. Więcej możecie przeczytać o tym TUTAJ.


Księgarnia Weltbild, która dość niedawno połączyła się z wydawnictwem Świat Książki ogłosiła, że kończy swoją działalność w Polsce. Dlatego powstało pytanie: Co ze Światem Książki? Istnieje prawdopodobieństwo, że wydawnictwo przestanie istnieć. Nie będziemy mogli przeczytać już więcej nowych książek z tego wydawnictwa. Nie do pomyślenia jest również to ile ludzi zostanie zwolnionych z pracy. Dlatego w miarę możliwości każdy powinien w jakiś sposób pomóc wydawnictwu.

Wydawnictwo szuka kupca, który mógłby nabyć Świat Książki. Dlatego tak ważne jest zrobienie "szumu medialnego", aby potencjalny inwestor mógł się o tym dowiedzieć. Pomóżcie wchodząc na profil Ratujmy Świat Książki na Facebook'u TUTAJ. Nie bądźmy na to obojętni!

Ze Światem Książki wiąże się wiele pozytywnych wrażeń. Przede wszystkim zawsze byłam zachwycona ich książkami. Wiele z nich posiadam na swojej półce. Ostatnio między innymi czytałam wspaniały "Cyrk nocy" i "Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek", a także wiele innych. Świat Książki wydawał książki znanych i cenionych autorów, które dużo wniosły do polskiego czytelnictwa. Zawsze byłam zachwycona estetyką i jakością wydawanych książek. Dlatego nie mogę uwierzyć, że to może być już koniec. Proszę, pomóżcie w miarę możliwości!

14 komentarzy:

  1. Facebook'ową stronę polubiłam dzisiaj rano. Pal sześć książki, ale tu przecież chodzi o ludzi! W głowie mi się nie mieści, żeby tyle osób zostało bez pracy!

    OdpowiedzUsuń
  2. też przyłączyłam się do akcji na fb

    OdpowiedzUsuń
  3. "Świat książki" jest najlepszym wydawnictwem w Polsce, więc nie wiem dlaczego nagle ma go zabraknąć. Ale czytelnicy ciągle pomagają, więc wierze, że się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masakracja. Ja prostestuję, tak nie może być!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dowiedziałam się o tym dopiero wczoraj, niemniej strasznie mnie to zaszokowało. To była najmniej spodziewana wiadomość. I pierwszą moją myślą było "DLACZEGO"?
    Mam nadzieję, że to jeszcze nic konkretnego, bo jak wspomniała wyżej Monika, co z ludźmi? Stracą pracę?

    OdpowiedzUsuń
  6. Straszne! Lubię to wydawnictwo, mają wiele ciekawych książek, które chcę przeczytać:(

    OdpowiedzUsuń
  7. Też o tym już słyszałem :c Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś inwestor bo szkoda byłoby stracić nasz Świat Książki. :/
    Przy okazji u mnie nowa recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam nadzieję, że wydawnictwo się jednak wybroni
    byłoby szkoda, gdyby miało przestać istnieć :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świat Książki to jedno z moich ulubionych wydawnictw, nie wyobrażam sobie, że mogłoby przestać istnieć ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam nadzieję, ze wydawnictwo przetrwa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ludzi pracujących w wydawnictwie szkoda. Tyle osób straci pracę. Nie znajduję się w akcji na facebooku. Jakoś nie widzę logiki w pomaganiu ludziom, zwierzętom, krajom afrykańskim poprzez kliknięćie "lubię to", ale może ja się po prostu na komputerach nie znam.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nadal nie mogę w to uwierzyć. To świetne wydawnictwo, które bardzo lubię. A do akcji na pewno się przyłączę.

    OdpowiedzUsuń