niedziela, 3 marca 2013

118) Pretty Little Liars. Zabójcze


Ostatnio sięgnęłam po kolejną część „Pretty Little Liars”. Tym razem padło na „Zabójcze”, które są już szóstym tomem tej popularnej serii. Zawsze wydawało mi się, że pisanie tak wielu części będących rozwinięciem jednej książki jest bezsensu, że w połowie będzie wiadomo jak wszystko się dalej potoczy, a czytanie będzie pozbawione uroku i tajemnicy. Sara Shepard po raz kolejny udowadnia, że można pisać ciekawe, wielotomowe serie.

Cztery przyjaciółki: Emily, Aria, Hanna i Spencer muszą szybko odkryć prawdę śmierci Alison, bo w przeciwnym przypadku A. zacznie realizować swoje groźby. Wszystko staje się coraz bardziej skomplikowane. Potencjalny zabójca Ali nie żyje, dziewczyny znajdują jego ciało w lesie. Chwilę później okazuje się, że… zwłoki zniknęły. Zabrał/a/o je A.? Jason, brat zmarłej dziewczyny chyba coś wie, ale nie chce zdradzić swojej tajemnicy. Czy dziewczyny rozwiążą kolejne zagadki zanim stanie się coś złego?

Sara Shepard po raz kolejny pozytywnie mnie zaskoczyła. Nadal buduje w swoich książkach tą znaną z poprzednich części grozę i napięcie. Czytając tę książkę czułam się tak, jakbym to ja była na miejscu bohaterek. Przez cały czas czułam na plecach dreszcz strachu, gdyż historia czterech przyjaciółek, mimo może na początku była trochę naiwna, to potem jest naprawdę przerażająca i zaskakująca. Przekręcając kolejne kratki książek z serii „Pretty Little Liars” czułam się tak jakbym wkraczała do nieznanego mi świata. Powoli wchodzę na nowe ziemie będąc przygotowaną na niespodzianki i zaskoczenia. A jednocześnie nie wiem co mnie spotka. Czy będę przestraszona, radosna, czy zdenerwowana? Kolejne kartki i tomy ukazują coraz to nowsze i ciekawsze zdarzenia.

Autorka nie posługuje się językiem, który zasługiwałby na szczególe laury. Pisze zwyczajnie, prosto, do młodzieży. I to wcale nie jest złe. Bo takie książki też są potrzebne. Przecież czytamy nie tylko trudne do przebrnięcia tomy, które potrafią (co niektóre) zmienić nasze życie. Książki lekkie, mało wymagające też są potrzebne. Dzięki nim możemy przecież odpocząć, zrelaksować się, a do tego dobrze się bawić.

Tom szósty „Pretty Little Liars” jak i całą serię polecam tym, którzy lubią książki skierowane do młodzieży. Jest to seria pełna niespodzianek, w której cały czas odkrywa się coś nowego. Nie jest to literatura wysokich lotów, ale przyjemnie się ją czyta i można z nią miło spędzić czas. Polecam ją również osobom, które lubią liczne niespodzianki, zagadki i tajemnice, gdyż w „Zabójczych” ich na pewno nie zabraknie.

"Pretty Litlle Liars. Zabójcze" Sara Shepard, wyd. Otwarte 2012

18 komentarzy:

  1. W tym tomie najbardziej zaciekawił mnie wątek Spencer-Olivia i chyba najbardziej mnie rozczarował :< No i zakończenie - aaach! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja stanęłam na trzecim tomie i na razie nie zapowiada się, żebym sięgnęła po kolejne części, bo po pierwsze nie mam kiedy, a po drugie nie mam jak bo nigdzie nie mogę ich zdobyć ;x Ale będę próbować dalej, bo naprawdę jestem ciekawa jak zakończy się ta historia i jakie będą kolejne wątki! *.*

    PS Pisałam do ciebie wielokrotnie na GG, ale nie odpisujesz - masz inny numer? Napisz do mnie jak będziesz miała chwilkę czasu ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam... Jakoś ostatnio nie wchodzę na GG. Numeru nie zmieniłam, po prostu jakoś tak wyszło. Obiecuję, że napiszę:)

      Usuń
  3. Próbowałam oglądać serial, ale nie bardzo mnie wciągnął :( Książki młodzieżowe też już mnie tak bardzo nie pociągają... ale może kiedyś sięgnę, żeby się rozerwać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję rozpocząć swoją przygodę z tą serią, jednak boję się, że w tych kilkunastu tomach (o ile się nie mylę, teraz ma wyjść jedenasty (?)) autorka zacznie się powtarzać i ciągnąć serię w nieskończoność. No nic, zobaczymy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam jak na razie 2 części i mam ochotę a więcej;)

    OdpowiedzUsuń
  6. może kiedyś skusze się na serię, ale jeszcze nie teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i bardzo mi się podobało, choć pierwsze 2 części pozostawiają sporo do życzenia. Ciekawe kiedy będę miała w końcu okazję zapoznać się z 7 tomem :c

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej części, ale kocham serial. Napięcie i zwroty akcji są niesamowite, teraz już nie ma dla mnie osób niewinnych, każdego podejrzewam, włącznie z głównymi bohaterkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Serial bardzo lubię, jest świetnym odmóżdżaczem. Na książki jednak nie mam zbytniej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze boję się serii, które składają się z wielu tomów, jednak dla tej zrobię wyjątek. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Po pierwszym tomie tej serii spasowałam. To był koszmar - czysta grafomania. :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepadam za serialem, kilka części tej serii czeka już na półce na przeczytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja nie czytałam jeszcze pierwszego tomu

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi nieźle i zgadzam się, że literatura nie zawsze musi być genialna, czasem mamy potrzebę czytania czegoś po prostu dla samej przyjemności czytania, dla odprężenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo chciałabym przeczytać całą serię PLL. :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Za mną dopiero pierwszy tom ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam za sobą dopiero 2 tomy tej serii, ale zamówiłam już sobie następne. Tak jak mówisz, nie jest to literatura wybitna, ale z uwagi na samą przyjemność czytania warto sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń