środa, 30 października 2013

Florence and the machine


Jakiś czas temu, było to może dwa lub trzy lata temu, odkryłam wspaniały zespół, a dokładniej jego cudowną wokalistkę, której głos od razu przeszył moje serce, a dźwięki jej piosenek do mnie przemówiły. No i cóż, stwierdziłam, że uwielbiam taką muzykę. Moja miłość trwa do dzisiaj.


Mowa oczywiście o cudownym zespole Florence and the machine i jego niezwykłej wokalistce Florence Welch. Kiedy pierwszy raz usłyszałam ich muzykę byłam zachwycona. Podobało mi się w nich dosłownie wszystko: głos wokalistki, gatunek, rytm, brzmienie, teksty piosenek. Przekopywałam sieć w poszukiwaniu ich coraz to nowszych piosenek, ale również tych starszych, zapomnianych. Słuchałam, śpiewałam, tańczyłam… Jednocześnie byłam i nadal jestem bardzo się zdziwiona. Zazwyczaj bywa ze mną tak, że zespół, którego uważam za najlepszy na świecie, zaczyna mi się nudzić po trzech, czterech miesiącach nieustannego przesłuchiwania jego utworów. W przypadku Florence było zupełnie inaczej. Nie dość, że nadal ich słuchałam, to do tego z jeszcze większym zapałem!


Miłość do nich pozostała. Choć teraz słucham ich zdecydowanie rzadziej, to nadal często wracam do ich cudownych, klimatycznych, tajemniczych piosenek. Uwielbiam we Florence to, że jej muzyka jest zupełnie inna, nietypowa, niepowtarzalna. Wokalista ta tworzy to, co uważa za dobre, nie stara się nikomu
podporządkować, nikogo nie naśladuje.


Teraz tylko mam nadzieję, że Florence zdecyduje się wydać nową pytę… Czekam na tę chwilę z utęsknieniem.



Znacie ten zespół? Słuchacie go? :)

18 komentarzy:

  1. Kocham Florence. Poznałam ich jakieś dwa lata temu i jak tyle, uwielbiam nadal. Bardzo żałuję, że nie byłam na koncercie.:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, ja też bardzo żałuję, że nie byłam na koncercie! Niestety, miałam możliwości by się na nim pojawić. Może jeszcze kiedyś Florence odwiedzi Polskę. :)

      Usuń
  2. Sporo słyszałam o tym zespole, ale jakoś nigdy wcześniej ich nie słuchałam.Dzięki Tobie chyba zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. :D Mam nadzieję, że ich muzyka oczaruje cię podobnie jak mnie. :)

      Usuń
  3. Słuchałam kilka jej piosenek, bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wcześniej lubiłam Florence + The Machine, jednak jakoś nigdy nie mogłam się zabrać za przesłuchiwanie następnych piosenek. Dzięki Tobie w końcu mam ku temu okazję i właśnie nadrabiam zaległości. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło! Na pewno ci się spodobają te piosenki. :)

      Usuń
  5. Znamy, kilka piosenek przynajmniej, jednak jakoś nigdy nie mogłam się wciągnąć. Na last.fm cały czas wyskakuje mi ona, bo moja kochana Adele jest z nią powiązana. Cóż, na razie nie jesteśmy sobie pisane...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz na last.fm znajduję artystów powiązanych z Florence, cały czas mi wyskakują. :)
      Posłuchaj więcej jej piosenek, a na pewno Ci się spodobają! :D

      Usuń
  6. Zespół znam rzecz jasna, ale jakoś specjalnie nie jestem fanką. Muszę zapoznać się z większą ilością ich piosenek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w moim pierwszym autorskim WYZWANIU czytelniczym "Literacka Korona Ziemi" :) Będzie mi bardzo miło, jeżeli Ci się spodoba :) Wyzwanie skierowane jest również do osób nie posiadających blogów.
    Wszystkie informacje znajdziesz na moim blogu w zakładce "Literacka Korona Ziemi" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zapoznam się z informacjami o wyzwaniu. :) Może nawet wezmę w nim udział... :)

      Usuń
  8. Nie znam, ale ja już dawno przestałem nadążać za muzyką :p Zaraz sobie odsłucham, może też mnie trafi ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, może akurat Ci się spodoba. :)
      Swoją drogą, witam Cię na Czekoladowej Przystani! :)

      Usuń
  9. Ach, Floręs poznałam podobnie jak Ty już długi czas temu, lecz moja fascynacja i uwielbienie do tego zespołu nie ustaje. Wręcz przeciwnie, w sierpniu przeżyło swoje odrodzenie, kiedy to miałam ogromne szczęście oglądać(no dobra, słuchać...)tej energicznej i przeuroczej wokalistki wraz ze swymi Maszynami na żywo. Był to zarówno mój pierwszy koncert, tak więc podwójnie niesamowite przeżycie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, zazdroszczę! Też bym się chętnie wybrała na ich koncert! Mam nadzieję, że kiedyś jeszcze się pojawią w Polsce. :)

      Usuń
  10. Zdecydowanie lubię - taka muzyka do mnie trafia :)

    OdpowiedzUsuń