niedziela, 26 lipca 2015

"Cukiernia pod Amorem" - Małgorzata Gutowska-Adamczyk

Każda rodzina ma swoje tajemnice. Ma swoją historię. Czasami ciężko jest sięgnąć w głąb korzeni by poznać sylwetki członków rodziny. Nieraz myślałam o tym jak wyglądali moi dawni krewni, jakimi byli ludźmi, jakie były ich zawody. Dlatego też chętnie sięgnęłam po trylogię Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk, która postanowiła opisać dzieje jednego z najświetniejszych mazowieckich rodów.

W trzech tomach została opisana historia rodu, która sięga aż do czasów, gdy polska szlachta przechadzała się po pałacach. Wszystko zaczyna się od tego, że archeolodzy podczas wykopalisk na rynku Gutowa dokonują niezwykłego odkrycia, które wzbudza ciekawość Igi – mieszkanki Gutowa i córki właściciela Cukierni pod Amorem. Czy Idze uda się odkryć rodzinną tajemnicę?

W trylogii teraźniejszość przeplata się z przeszłością. Autorce udało się bardzo dobrze połączyć te dwie różne rzeczywistości i przedstawić je w sposób zrozumiały dla czytelnika. Należy również wspomnieć o tym, że Małgorzacie Gutowskiej-Adamczyk po mistrzowsku udaje się tak zaciekawić czytelnika, że nie ma on ochoty oderwać się od historii, która została zapisana na kartkach tej trylogii. Intrygujące zbrodnie, miłości i zdrady nie pozwalają zapomnieć o tej niezwykłej historii. Doskonały styl, jakim posługuje się autorka, składający się z wyczerpujących opisów dziewiętnastowiecznych dworów i sylwetek bohaterów, dopełnia tę trylogię.

Uważam, że naprawdę warto jest zapoznać się z tą trylogią, gdyż przekazuje ona historię Polski w zupełnie inny sposób od tego znanego nam z podręczników. Jest to historia osnuta w dzieje ludzi, którzy borykali się z różnymi problemami, byli kochani lub zdradzani a tłem opisywanych wydarzeń jest ówczesna sytuacja w jakiej znajdowała się Polska. Tak więc mamy wątek historyczny, wartką akcję, intrygi i doskonały styl autorki. Pozostaje mi się więc tylko zachęcić Was do przeczytania trylogii „Cukiernia pod Amorem“ jeżeli tego jeszcze nie zrobiliście!

"Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy"
 "Cukiernia pod Amorem. Cieślakowie"
 "Cukiernia pod Amorem. Hryciowie" 
Małgorzata Gutowska-Adamczyk, wydawnictwo Nasza Księgarnia

2 komentarze:

  1. Dwa pierwsze tomy przeczytałam dawno dawno temu, trzeci czeka na półce. W sierpniu mam zamiar zrobić sobie maraton i przeczytać wszystkie trzy po kolei - już się nie mogę doczekać, bo będzie pysznie :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka razy zastanawiałam się nad lekturą, ale jakoś nie mogłam się zebrać. Nadal mam sporo innych tytułów do przeczytania najpierw, ale myślę, że po "Cukiernię..." za jakiś czas sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń